53
56
VERSLAG LAGER ONDERWIJS
Omtrent de kasten wordt het volgende opgemerkt:
Ammunitiehaven 10: kasten in de benedenlokalen vochtig;
in lokaal 3 en 12 zeer primitief; Schelpkade 43: vochtig,
verveloos; Frans-Halsstraat 93: kast der spreekkamer sluit
niet; Bakkerstraat 59: te weinig; Galvanistraat 43: niet
alle dicht van zoldering; Van-Swindenstraat 14: te weinig
bergruimte; Badhuiskade 27: te weinig bergruimte; Nep-
tunusstraat 92: muurkasten vochtig.
Leermiddelen. De meeste hoofden deelen mede, dat er op
hunne school voldoende leermiddelen aanwezig zijn. De
qualiteit wordt goed genoemd, terwijl de zorg, door de
onderwijzers aan de leermiddelen besteed, in den regel
geen aanleiding tot klachten geeft.
Het volgende wordt nog medegedeeld: Nieuwe-Sehool-
straat 22a: onvoldoende voorraad, verscheidene boeken
eischen vernieuwing; Kerkstraat 13: onvoldonde voorraad
voor handwerkonderwijs, qualiteit der pennen minder goed;
Atjehstraat 31: nog niet voldoende voorraad; Zwarteweg
63b: aan enkele artikelen is nog gebrek; Waalstraat 32:
leermiddelen natuurkennis onvoldoende; Teylerstraat 126:
geen voldoende leermiddelen voor het onderwijs in natuur
kunde aan de opgerichte vervolgklasse; Rijswijkscheplein
38 en Nieuwe-Havendwarsstraat 4: verschillende leermid
delen niet te krijgen; Wouwermanstraat 9: natuurkunde-
kast onvolledig; Frans-Halsstraat 93: onvoldoende voor
raad; Rijswijkschestraat 157: behoefte aan sponsen; Kepp-
lerstraat 301: niet steeds voldoende pennen; papier en
potlooden zeer slecht; Korte Lombardstraat 11: gebrek aan
eenige artikelen; Pretoriusstraat 95: onvoldoende voorraad;
Zusterstraat 121: gebrek aan pennen, papier, potlooden en
inkt; Korte Lombardstraat 7: aantal leesboeken en platen
vraagt nog steeds om aanvulling; Hulststraat 1: nog niet
voldoende aanschouwingsmateriaal; Paulus-Buysstraat 51:
onvoldoende voorraad; Koningin-Emmakade 119: aantal
leermiddelen nog niet voldoende; Sirtemastraat 179: onvol
doend aantal leesboeken, rekenboeken en natuurkundige
instrumenten; het verstrekte gummi is zeer slecht, gebrek