16
8
VERSLAG DEK VISSCHERSHA VEN.
In het geheel kwamen hier binnen:
Vaartuigen.
1918.
1917.
1916.
1914.
Sleephellingen.
In het geheel werden 156 loggers, 17 stoomvaartuigen en
94 andere vaartuigen gehellingd.
Door het aanwezige zand op de rails onder water kon
niet aan alle aanvrage voldaan worden.
M istsignaal.
51 maal werd het toestel met een totaal van 169 werkuren
in werking gesteld, terwijl het bovendien dagelijks een kor
ten tijd ter beproeving blies. Nu de grens der vrije vaar
geul tot Egmond slechts tot ongeveer 7 Eng. Mijl uit de
kust liep, bewees het mistsignaal behalve voor de visschers-
vloot ook goede diensten aan de koopvaardijvloot.
Stoomtrawlers
Loggers
Bommen
Schokkers
Garualenbooten
Andere vaartuigen
Totaal netto inhoud.
295
1708
1
4441
2135
88
487798 M3.
613
1772
0
4760
1731
103
499819 M3.
16
968
44
3899
1274
61
0
1768
96
3545
4060
78
Op 31 December 1918 lagen in de haven:
3 stoomtrawlers, 98 loggers, 47 schokkers, 23 vletten en
13 andere vaartuigen.
Sleepdienst.
Steeds waren voldoende sleepbooten in de haven voor
het sleepen der vissehersvaartuigen aanwezig en heeft dan
ook het niet verlengen van de concessie voor den sleep
dienst op de haven met L. Smit en Cp’s Sleepdienst geen
nadeelige gevolgen voor de exploitatie der haven gehad.
Seininrichting.
De dienst werd onafgebroken dag en nacht waargenomen
terwijl des nachts het beperkte seinstelsel met het oog op
petroleum-besparing gehandhaafd werd.
Als grondslag voor het getijsein werd steeds aangenomen
de minste diepte, welke in de vaargeul der buitenhaven en
tot 300 M. buiten de havenhoofden in zee gevonden werd,
volgens de laatste door den Rijkswaterstaat verrichte
peiling.
128
2513
16
2752
577
103
603294 M3. 293993 M3. 443798 M3.
1915.