18 IV. GEBOUWEN C.A. TEN BEHOEVE VAN HET BEDRIJF. 28 VERSLAG GEMEENTEWERKEN. f. Spoor- en Tramwegen. Betonstaal aan de Slachthuiskade. Voor liet bedrijf werd bovengenoemde betonstaal ge bouwd, die inmiddels in gebruik is genomen. Bureelen Gemeentewerf met bijgebouwen, woningen, loodsen en bergplaatsen. Op den zolder van den nieuwen vleugel werd een kamer ingericht voor telefonisten. Huizen Torenstraat No. 8 en Westeinde No. 5. Deze pereeelen werden ingericht tot schilderswerkplaats der Gemeentewerken. Bij Raadsbesluit van 5 Juli 1920 werd de H.T.M. toege staan een 10-cents-tarief in te voeren en werden lijn- en netabonuementen ingevoerd met ingang van 1 Januari 1921. Bij Raadsbesluit van 23 Augustus 1920 werd besloten het gedeelte van lijn 7 tusschen het Valkenboschplein en de 2de Sweelinckstraat te vervangen door een lijngedeelte 2de Sweelinekstraat bij de Groot-HertoginnelaanSportlaan. Met den aanvang van het zomerseizoen 1920 is lijn 9 verlengd tot het Stationsplein. Voor de H.T.M. werden in de remise Lijsterbesstraat ver schillende, voor het bedrijf noodige kleine verbouwingen uitgevoerd en de fundeering voor een wagenloods gemaakt. Perceel Gondelstraat No. 45. Dit perceel werd ingericht als werkplaats, magazijn en bergplaats ten behoeve van het onderhoud der gebouwen. Steenbergplaats aan de Laakhaven. Op deze bergplaats werd een loods gemaakt voor het kloppen van puin, bij slecht weer, door straatm akers. Twee loodsen, welke door het bedrijf werden overge nomen van de Centrale Keuken, werden ingericht tot werk plaatsen, magazijnen en verblijven voor het controleerend personeel ten behoeve van het onderhoud der gebouwen; één dezer loodsen werd overgebracht naar de Joris van der Haa,genstraat, de andere bleef ter plaatse aan de Gaslaan.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1920 | | pagina 658