17
23
VERSLAG GEMEENTEWERKEN.
De brug in de Laan van Nieuw-Oost-Indië over de Be-
noordenhoutschesloot, ter verbinding van deze laan met
den Benoordenhoutscheweg, kwam gereed.
De brug in de Hanenburglaan over de Valkenboschvaart
(bouwplan Houtrust II) kwam gereed. Tevens werden in
het bouwplan Houtrust II een tweetal duikers onder Tulpe-
boomstraat en onder Segbroeklaan in de Beek gemaakt.
In den Benoordenhoutscheweg werden 2 bruggen over
de Baronswetering en over de Vaarsloot gebouwd.
In uitvoering kwam de bouw van een houten hulpbrug
over de Lange Laak in den toegangsweg naar het Zui-
derpark.
In het bouwplan Marlot werden twee duikers onder toe
gangswegen in de sloot langs den Leidschestraatweg
gelegd.
Met de vernieuwing van de trambrug in den Raamweg
nabij de Wassenaarschekade werd een aanvang gemaakt.
Aangevangen werd met den bouw van een brug over de
Loosduinsche vaart in het bouwplan Rustenburg.
De vernieuwing van den duiker onder den Bezuiden-
houtscheweg in de Molensloot kwam in uitvoering.
De hulpbrug over de Laakhaven kwam gereed en werd
in gebruik genomen. Met den bouw van een nieuwe bascule-
brug ter plaatse van de oude draaibrug is een aanvang
gemaakt.
De.voetbrug over het emplacement der S.S. bij de Schenk
kwam gereed.
5°. Kaaimuren en beschoeiingen.
In het bouwplan Marlot is langs een vijver aan de Hof-
zichtlaan een voetmuur gemaakt.
Langs den Z.-W.-oever van de Valkenboschvaart is tus-
schen de Copernicuslaan en de Weimarstraat een voetmuur
gemaakt. De kaaimuur langs den Z.-O.-oever van de Loos-
duinschevaart in het bouwplan Rustenburg kwam in uit
voering.
Langs een gedeelte van den Z.-W.-oever van de Noord-
polderkade is een schoeiing van gewapend beton gemaakt.
De houten schoeiing langs den N.-W. Buitensingel werd
over een lengte van 145 M. vervangen door een van
gewapend beton.
De steenglooiing op voetschoeiing langs den Loosduin-
seheweg werd van de Zusterstraat af over een lengte van
120 M. vervangen door een schoeiing van gewapend beton.
De kaaimuur langs de Mauritskade werd verhoogd in
verband met de profielswijziging van den weg; een verzakt
gedeelte ter lengte van 25 M. werd geheel vernieuwd.