VERSLAG openb. en buz. middelbaar onderwijs.
29
13
totaal
10
10
12
10
13
12
5
4
93 meisjes,
10 meisjes,
7
werd in Augustus 1925 verkregen. Tot conrector en leeraar in
Latijn en Grieksch aan de gymnasiale afdeeling werd benoemd
de heer Dr. M. J. Pattist, aan when voorloopig ook drie uren in
de geschiedenis aan de H.B.S.-afdeeling werden opgedragen; de
overige lessen aan de gymnasiale afdeeling werden gegeven door
de aan de H.B.S. verbonden leerkrachten.
Slechts voor de lessen in lichamelijke oefening werden de
leerlingen der gymnasiumklasse gecombineerd met die eener
H.B.S.-klasse.
Bijlage IV geeft een overzicht van het aantal leerlingen, van Leerlingen,
hunne verdeeling over de verschillende klassen en van hunne
bevordering.
Tot aan de zomervacantie telde de vierde H.B.S. met 5-j. c.
4 eerste, 4 tweede, 3 derde, 2 vierde en 1 vijfde klasse(n), te zamen
14 klassen; na den overgang en de jaarlijksche toelating van
nieuwe leerlingen telde ze (nu als H.B.S.-afdeeling van het
Stedelijk Lyceum) 4 eerste, 4 tweede, 3 derde, 3 vierde en 2 vijfde
klassen, te zamen 16 klassen. Bijlage IV geeft het verloop der
schoolbevolking gedurende het verslagjaar 1925 aan.
Bij het einde van het schooljaar telde de school 365 leerlingen
voor volledig onderwijs. Toehoorders of toehoorderessen waren
er dit jaar niet.
Deze leerlingen waren als volgt over de klassen verdeeld:
12 jongens,
17
20
22
12
13
21
21
14
14
24
13
11
21
17
20
272 jongens,
22 leerlingen.
24
20
22
25
25
21
21
24
24
24
25
21
21
22
24
totaal 365 leerlingen.
Het aantal „Franschlooze” leerlingen was dit jaar slechts 5,
d.w.z. belangrijk geringer dan het vorige jaar, toen het 22 be
droeg. Echter liep de kennis van het Fransch bij de overigen
le klasse A
B
C
D
2e klasse A
B
C
D
3e klasse A
B
C
4e klasse A
B
C
5e klasse A
B
Te zamen
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99