f
i
42
13
zend personeel.
en het Museum voor het onderwijs werden niet bezocht, aange
zien de scholen zelf over voldoend aanschouw’ingsmateriaal
beschikken.
De oudere leerlingen maken gaarne gebruik van de gelegen
heid tot het bijwonen der jeugdconcerten.
Een beperkt aantal leerlingen ontving de boeken door be
middeling van het Gemeentelijk Boekenfonds.
De wijze, waarop het niet-onderwijzend personeel zijn taak Niet-onderwjj-
vervulde, geeft geen aanleiding tot het maken van bijzondere i--
opmerkingen. In het afgeloopen cursusjaar kwamen in dit per
soneel geen veranderingen voor.
Het gebouw van het Gemeentelijk Lyceum aan het Stokroos- Gebouw,
plein voldoet over het algemeen aan de daaraan te stellen
eischen.
De gebreken, zooals deze bij het gebruik aan den dag zijn
getreden, worden geleidelijk verbeterd. In den loop van dit jaar
kwam verbetering van de luchtverversching in het practicum-
scheikunde tot stand.
De klasse-lokalen hebben te geringe afmetingen om, ook in
de hoogere klassen, het volle aantal leerlingen te kunnen
plaatsen.
Het wordt wenschelijk geacht den toegangsweg naar de
speelplaats voor het publiek af te sluiten en het sportveld door
eenige boomenrijen van het terrein der school af te scheiden.
De ligging van het gebouw ten opzichte van het straatrumoer
en van de woonplaatsen der leerlingen kan gunstig worden
genoemd.
In het onderwijzend personeel hadden de volgende verande- Leerkrachten,
ringen plaats:
Benoemd werden: Mevrouw Dr. W. A. VermeulenKosten,
Dr. C. Brakman Jzn. en Ir. N. B. van Went, allen m. i. v. 1 Sep
tember 1928; Dr. F. W. Stapel, m. i. v. 8 September 1928; N. J.
Pabon, m. i. v. 15 December 1928; H. van Wamelen, m. i. v. 16
Januari 1929; W. A. Geerling, m. i. v. 1 Februari 1929; J. Fille-
kes, m. i. v. 1 Februari 1929.
Eervol ontslag werd verleend aan Mej. J. H. van Leeuwen
Boomkamp, ingaande 1 September 1929.
De tijdelijke aanstelling van de leeraren Dr. L. Elion, H. van
Wamelen, W. A. Geerling en J. Fillekes werd niet verlengd.
Verschillende leerkrachten waren tevens aan andere inrich
tingen van openbaar en bijzonder onderwijs verbonden.
De wijze, waarop de leerkrachten hun taak vervulden, geeft
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
lila. LYCEA (OPENBARE).