42
28
Leerkrachten.
Leerlingen.
Niet-onderwjj-
Onderwijs,
examens en
diploma’s.
Onderwijs
vraagstukken,
methoden enz.
Leer- en hulp
middelen.
De inrichting van het gebouw voldoet over het geheel aan
de daaraan te stellen eischen.
De wijze, waarop het onderwijzend personeel zijn taak ver
vulde, geeft geen aanleiding tot het maken van bijzondere op
merkingen.
Op 10 October 1928 werd benoemd J. W. Corljé; met ingang
van 1 September 1928 werd ontslag verleend aan A. T. Kraayen-
brink. Overigens hadden geen veranderingen in het onderwijzend
personeel plaats. Het verzuim was gering.
Vlijt en gedrag der leerlingen gaven geen aanleiding tot het
maken van bijzondere opmerkingen. De vorderingen zijn afhan
kelijk van den aanleg en de ontwikkeling der leerlingen.
Het verzuim en het te laat komen zijn het geringst bij die
leerlingen, die nog schoolgaan.
Omtrent de uitkomsten van het onderwijs en het behalen van
diploma’s wordt verwezen naar het Statistisch Gedeelte van
dit verslag.
In enkele groepen werd een proef genomen met het zooge
naamde tacteeren, waarvan verwacht wordt, dat de aanslag
daardoor regelmatiger zal worden.
Het aantal duplicators en rekenmachines in de afdeeling
„Practische kantoorarbeid” is te klein om vrüchtdragend onder
wijs te waarborgen.
Het toenemend aantal leerlingen vereischt aanmerkelijk meer
materiaal dan uit de toegestane credieten voor machines
(f 4000,en papier (f 1000,kan worden aangeschaft.
De wijze, waarop het niet-onderwijzend personeel gedurende
zend personeel, het afgeloopen cursusjaar zijn taak vervulde, geeft geen aan
leiding tot het maken van bijzondere opmerkingen.
Veranderingen in dit personeel kwamen niet voor en verzuim
had niet plaats.
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.