42
E
38
Uit deze percentages valt behoudens een aantal uitzonde
ringen, veroorzaakt door kleine aantallen de gevolgtrekking
te maken, dat de verhoudingscijfers voor alle klassen te zamen,
per richting van het onderwijs, in de verschillende jaren in het
algemeen lager zijn dan die voor de le klassen.
11,2 I
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
(Staat II B.)
Tydstip.
Bijzondere cursussen.
M.
Vr.
M.
Vr.
Totaal.
Algemeene Handelskennis
11,5
Nederl. taal en Handelscorr.
Fransche taal enz.
Duitsehe taal enz.
Engelsche taal enz.
Boekhouden en Handelsrekenen.
Handelsaardrijkskunde
Staatsinrichting
Stenografie
1 Oct.
192G
1927
1928
1929
1926
1927
1928
1929
1926
1927
1928
1929
1926
1927
1928
1929
1926
1927
1928
1929
1926
1927
1928
1929
1926
1927
1928
1929
1926
1927
1928
1929
1926
1927
1928
1929
Aantal cursisten der Handelscursussen
(alle leerjaren te zamen) in pCt. van het totaal aantal
cursisten van alle vakken te zamen.
12,5
12,3
12,-
11,2
20,-
20,2
20,1
20,2
7,4
6,8
7,1
7,1
7,-
7,2
7,5
7,9
15,5
16,8
17,1
16,2
18,-
18,-
17,-
17,9
6,5
5,7
6,-
5,8
3,4
2,8
2,4
2,5
9,7
10,2
10,8
11,2
12,3
8,9
7,6
8,5
15,7
19,4
18,9
20,5
8,9
7,9
9,-
9,3
8,6
9,-
9,8
8,5
19,7
20,1
21,3
21,1
25,2
25,4
23,-
22,5
3,5
3,9
2,9
3,1
2,3
1,1
1,7
1,4
3,8
4,3
5,7
5,1
12,9
12,8
12,6
11,9
20,2
20,5
20,2
20,5
6,4
6,3
6,7
6,9
7,1
7,-
7,4
7,1
15,3
16,3
16,3
15,5
18,7
18,5
18,2
18,9
7,1
6,4
6,2
6,6
3,6
3,2
2,6
3,1
8,7
9,-
9,8
9,5
3,3
6,6
9,4
8,8
16,6
13,9
13,6
15,5
11,2
8,9
8,9
8,2
8,7
10,5
10,-
10,3
21,8
22,2
21,-
23,6
24,3
20,5
19,6
17,3
6,2
2,3
3,4
2,8
9,3
8,1
8,2
8,6
16,-
17,6
16,9
18,6
9,6
8,3
9,-
8,9
8,7
9,5
9,9
9,1
20,4
20,8
21,2
22,1
24,9
23,8
21,8
20,5
4,4
3,3
3,1
3,-
1,6
1,3
1,6
1,6
5,1
7,3
8,3
7,6
Gemeentelijke cursussen.
I Totaal.
1,8
1,3
1,8
7,9
13,3
12,8
11,7
10,8
10,2
19,5
19,6
19,8
19,7
10,1
8, -
7,9
7,3
6,6
7,6
7,7
9, -
16,1
17,9
18,7
17,3
16,4
16,9
14,7
16,4
5,1
4,4
5,6
4,6
2,8
1,8
1,9
1,7
11,9
12,6
12,9
13,8