31
Duinwater.
Kadegeld.
Hgschkraan.
Reiniging.
Scheepvaart.
Uitgevoerde
werken.
Per reis werd 414 maal betaald en wel: 27 maal volgens
tarief Ba4 maal volgens tarief Bb288 maal volgens tarief G
36 maal volgens tarief A; 38 maal volgens tarief F en 21 maal
volgens tarief C.
Gedurende het verslagjaar kwamen 1.603 aanvragen voor
duinwater in, aan welke aanvragen tot een totaal van 10.111.000 L.
werd voldaan. Bovendien werd aan aangesloten gebouwen en
aan het baggermateriaal in totaal 550.000 L. water geleverd.
Het verschuldigde bedrag ad f 4.166,95 werd ontvangen,
benevens een bedrag van f 44,20 wegens meterhuur.
Gedurende het verslagjaar kwamen wederom weinig aan
vragen om kaderuimte in. In geen enkel geval was kadegeld
verschuldigd.
De hijschkraan werd in totaal 67 maal gebruikt en het uit
dien hoofde verschuldigde bedrag ad f 357,50 ontvangen.
Door den Gemeentelijken Reinigingsdienst werd het haven
terrein geregeld bezemschoon gehouden en werden de vuilnis
bakken geledigd.
De kosten hiervan bedroegen voor 1929 f 525,40.
Een aanvang werd gemaakt met het plaatsen van schoeiing-
werken in de 2e binnenhaven
De schutsluis, als verbinding van de 2e binnenhaven met
het Afvoerkanaal, kwam gereed.
Aan de Z.O.zijde van de bestaande haven werden licht
masten geplaatst, waardoor de verlichting aanmerkelijk werd
verbeterd.
Het weghalen van zand heeft nog geregeld plaats.
Verschillende jaarlijksche onderhoudswerken werden uit
gevoerd en de aan de Gemeentelijke havenwerken toegebrachte
schade hersteld.
De havenwerken en de voor den dienst bestemde materialen
bevinden zich in goeden staat.
De door vaartuigen aangevoerde versche visch werd aan
den afslag verkocht voor een bedrag van f 759.517,29.
Dit bedrag was voor 1928 f 561.723,99.
De Administrateur van den Vischafslag verstrekte den hierbij
als bijlage C gevoegden staat van aangebrachte en verkochte
visch.
III. BINNENHAVENS EN VAARTEN
De scheepvaart was gedurende het verslagjaar niet zoo
gunstig als in 1928zoowel het aantal vaartuigen als de tonnen
inhoud der binnengekomen schepen bewoog zich in een dalende
lijn. De oorzaak hiervan moet hoofdzakelijk gezocht worden in
Havenwerken en
materialen.
Vischafslag.
10
VERSLAG GEM. DIENST VAN HAVEN- EN MARKTWEZEN.