42
41
I
Een duidelijk sprekende conclusie voor alle jaren valt uit
deze cijfers niet te trekken; in het algemeen blijkt het aantal
leerlingen, dat het vak voor de tweede maal volgde, in pCt. van
het totaal, groot te zijn voor de moderne talen en voor boek
houden en handelsrekenen.
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
I Bijzondere cursussen.
M.
Vr.
Vr.
M.
Engelsche taal enz.
Boekh. en Handelsrekenen
Handelsaardrijkskunde.
Staatsinrichting
5.3
Stenografie
11.8
wt III.)
n,l Gymnasia
5,5
6,5
5,6
4.4
7,3
5,3
6,6
7,3
6,1
6,-
6,6
6,9
16,3
13,5
12,-
11,3
17,4
17,9
18,4
15,2
13,9
14,7
14,7
15,5
1,3
2.5
4.2
8,5
9.2
10,-
3,7
3,1
3,1
4,3
4.3
1,3
3,2
3,3
3,7
1,6
2,1
F
4,-
8,-
3,3
8,2
3.1'
8,4
1,9
9,1
3,4
8,8
2,9
8,9
2,1
9,5
3,-
8,3
1,5
8,7
Aantal leerlingen der Handelscursussen voor
de tweede maal een vak volgend (allo leer
jaren te zamen) in pCt. van het totaal.
Gemeentelijke
cursussen.
9,7
7,7
Tijd-
stip
7,4
9,3
2,4
8,5
12,2
7,6
12,7
8,7
29,2
9,6
10,5
6,3
7,2
8,8
13,-
16,-
7.4
8.1
5,6
6,8
14,6
9.1
8,6
17,5
13,2
15,1
14,2
13,6
17,3
14,5
12,6
16,1
16,-
2,9
8,9
7,-
4,7
6.7
14,3
19,4
16,-
17,9
18,3
15,4
6,-
17,8
9,8
15,7
7.2
13,5
12.8
14.9
11,7
8.8
14.7
12.3
16,5
14.1
2,9
8,2
9,9
8.-
4,8
2,9
18,4
10,3
12,-
6.4
7,-
10,3
12,3
4.2
8,3
8,6
9.1
9,7
6,1
7.8
10.8
7,7
8.9
3,3
7, -
8, -
9,5
3.4
6,9
5,4
5,5
6,7
13.9
17.6
9,5
26,7
lOct.
1926
1927
1928
1929
1930
1926
1927
1928
1929
1930
1926
1927
1928
1929
1930
1926
1927
1928
1929
1930
1926
1927
1928
1929
1930
nb. Hoogere
■erscholen
Hoogere
■erseholen
tb. Handels
cholen
■zamen
B11 B(jz.
discursussen
p '"."i opgaven.
1926/’27 1927/’28 1928/’29 1929/’3O
10,6
Aantal leerlingen van buiten de Gemeente in pCt. van het totaal.
Jongens. Meisjes. Te zamen.
1926/’27 1927/’28 1928/’29 1920f8O - - -
6,5
lOEG/^V 1927(’28 1928/’29 1929/30
7,9