22
8
van
Voor beide richtingen werd een uitstapheuvel aangelegd.
De sporen in de Piet Heinstraat en Witte de Withstraat
zijn, in verband met de asfalteering vernieuwd. Op de Laan
van Eik en Duinen bij de Laan van Meerdervoort is een
uitstapheuvel aangelegd.
4e. Lijn 7. Het sporencomplex Bezuidenhout bij Laan
Nieuw Oost Indië is vernieuwd.
5e. Lijn 8. Het sporencomplex Javastraat-Alexanderstraat is
gedeeltelijk vernieuwd. Op den Gevers Deynootweg bij
Seinpost zijn 2 uitstapheuvels aangelegd.
6e. Lijn 9. De sporen op de Koninginnegracht tusschen Deli-
straat en Wittebrug zijn vernieuwd.
7e. Lijn 14. De sporen en bovenleiding zijn doorgetrokken van
de Valkenboschlaan door de Zuiderparklaan tot Soestdijksche-
kade. Het complex Scheveningscheweg-Kanaalweg is, in
verband met proflelswijziging, gewijzigd en vernieuwd.
Een uitstapheuvel is aangelegd. Het kruisingcomplex Fred.
Hendriklaan-Statenlaan werd vernieuwd.
8e. Lijn I'. Een aantal houten masten op het tijdelijke baan-
lichaam langs den Delftweg is vervangen door ijzeren
masten. Aan het eindpunt Rotterdamsche poort is een lijn
telefoontoestel geplaatst. Op den Rijswijkscheweg bij de
Waldorpstraat is een uitstapheuvel aangelegd.
9e. Lijn I2. De greppel langs den Wittenburgerweg is vervallen
en vervangen door een draineering. Nabij de Zijlwetering
is de baan, in verband met den aanleg van straten, opge
hoogd. Nabij het Academisch Ziekenhuis zijn 2 gedeelten
baan van een betonschoeiïng voorzien. Eenige instapplaatsen
zijn verlengd en verhoogd.
II. Wyzigingen en uitbreidingen van het rollend materieel.
a. TRAMWEGMATERIEEL.
Het wagenpark bestond op 1 Januari uit:
285 motorwagens en 278 aanhangwagens
Van de kleine aanhangwagens type 308 zijn 2 stuks buiten
bedrijf gesteld, zoodat het wagenpark op 31 December bestond uit:
285 motorwagens en 276 aanhangwagens.
De bij de Koninklijke Fabriek van Rijtuigen en Spoorwagens
J. J. Beynes te Haarlem en de bij La Brugeoise et Nicaise
Delcuve te St. Michel bij Brugge in opdracht gegeven ombouw
van 40 motorwagens is geheel uitgevoerd.
Wederom is opdracht gegeven voor den ombouw van een
2e serie van 40 motorwagens en wel 25 stuks bij de Hanno-
versche Waggonfabrik te Hannover-Linden en 15 stuks bij de
Waggonfabrik Gebr. Schöndorff te Düsseldorf.
De schakeluitrustingen voor deze 40 motorwagens en 40