22
9
Scemia- b u s-chassis.
motoren met bijbehooren worden door de Siemens Schuckert-
werke geleverd. De overige 40 motoren met bijbehooren worden
door de Allgemeine Elektricitats Gesellschaft geleverd.
Van de eerste serie omgebouwTde motorwagens zijn 10 stuks
als eenmanwagens ingericht. Van de tweede serie zullen 26
motorwagens als eenmanwagens ingericht worden.
De pneum. deurbeweging van deze wagens wordt door de
Knorr Bremse Gesellschaft te Berlijn geleverd. De z.g. doode-
mansinrichting door de Siemens Schuckertwerke.
Motorwagen No. 62 van de buitenlijnen is voorzien van 2
nieuwe trucks met grooteren radstand.
De laatste 3 kleine motorwagens van de buitenlijnen zijn
eveneens van grootere luchtcompressoren voor de luchtdruk-
rem voorzien.
Met het in eigen werkplaats afsluitbaar maken van de balcons
van 18 niet voor ombouw bestemde motorwagens is een aan
vang gemaakt.
De wijze van beschildering van motor- en aanhangwagens
is gewijzigd.
Twee nieuwe montage-auto’s werden in bedrijf gesteld,
waarvan de torens door de Firma Geesink te Weesp gebouwd
werden op oude, door onzen Autobusdienst geheel gerestaureerde
Het wagenpark bestond op 1 Januari uit 43 autobussen.
Aangeschaft werden 21 Minervabussen, terwijl 5 Scemiabussen
buiten bedrijf werden gesteld.
Het wagenpark bestond derhalve op 31 December uit 59
autobussen, verdeeld als volgt:
3 Scemia-bussen, gewoon model, met 24 resp. 28 zitplaatsen
42 Minerva-bussen, gewoon model, 32 zitplaatsen
4 klein 18
10 luxe 28 resp. 32 zitplaatsen
Hiervan zijn 6 Minerva-bussen, gewoon model, verhuurd
aan onze dochteronderneming C.A.B. Z.H.A.M.
De 4 kleine Minerva bussen zijn bestemd voor den stads
busdienst in Delft.
In October 1930 werd aan de Amsterdamsche Rijtuig Mij.
te Amsterdam opdracht gegeven voor de levering van 15 Minerva-
bussen, gewoon model. De carrosseriën voor deze bussen worden
door de A.R.M. gebouwd. De aflevering zal vermoedelijk in
Mei 1931 plaats vinden.
c. WERKWAGENS.
b. AÜTOBUSMATERIEEL.