43
35
■gemeene Handelskennis
3)
3)
3)
3)
Uit deze percentages valt behoudens een aantal uitzonde
ringen, veroorzaakt door kleine aantallen de gevolgtrekking
te maken, dat de verhoudingscijfers voor alle klassen te zamen,
per richting van het onderwijs, in de versehillende jaren in het
algemeen lager zijn dan die voor de le klassen.
(Staat II B.)
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
Openb. H.B.S. 1)
Byz. H.B.S. 2)
J.
J.
J.
M.
J.
M.
J.
M.
M.
6e klasse
22,2
3,3
2) Van No. VII alleen opgaven voor 1931.
Tijdstip.
Bijzondere cursussen.
M.
Totaal.
M.
Vr.
Totaal.
en Handelscorr.
enz.
Melsaardrijkskunde
‘tsinrichting
Tijd
stip.
All- klassen
te zamen.
15 Sept.
1926
1927
1928
1929
19304)
19314)
1926
1927
1928
1929
19304)
19314)
Aantal leerlingen voor de tweede of derde maal in de klasse
in pCt. van het totaal.
Bijzondere
Gymnasia.
Openb.
Handelsdagsch.
12,9
15,4
15,4
15,5
16,2
16,7
12,5
3,6
8,-
4,2
6,7
6,7
7,7
3,3
9,1
12,8
14.1 (10,8)
12.3 (16,4)
12.4 (5,3)
15.2 (20,8)
14,- (22,5)
13,8
7,3
16,6
14,1
16,8
10,9
17,4
16,8
6,3
2}-
6>
11,5
knografle
14,8
12,2
17,9
12,8
22,7
14,3
14,9
9,6
7,5
11,3
10,4
10,-
16,1
13,9
10,-
10,3
17,7
11,8
9,-
9,4
19,-
19,8
8,8
8,-
9,2
10,5
20,5
21,8
24,-
18,8
3.1
4,-
1,7
1,8
4,7
5,9
10,2
13,3
11,9
15,6
11,-
10,1
2,6
8,8
9,8
7,5
11,3
10,9
16,5
12,2
16,2
14,6
19,-
14,5
8,4
9,8
17,5
18,7
8,7
7,8
9,3
10,7
21,1
22,1
22,9
17,8
3,2
3,6
1.6
1,8
7,2
7,7
12,1
12,8
20,-
19,9
6,9
5,-
7,7
9,6
16,4
16,2
17,7
17,3
6,4
7,2
2,8
3,-
10,5
9,-
11,-
12,4
19,6
19,6
7,8
5,3
8,2
10,4
17,5
16,4
16,1
16,1
5,-
6,5
2,1
2,5
12,7
10,8
7,3
10,4
15,-
17,1
8,7
7,4
9,6
10,9
22,1
22,5
20,9
16,1
3,4
3,1
1,7
1,7
17,6
10,8
12,7
13,-
20,2
20,2
6,5
4,8
7,3
9,-
15,8
16,2
18,6
18,2
6,6
7,6
3,1
3,4
9,2
7,6
Aantal cursisten der Handelscursussen
(alle leerjaren te zamen) in pCt. van het totaal aantal
cursisten van alle vakken te zamen.
Gemeentelijke cursussen.
Vr.
1 October.
gem. 1926/1930
1931
gem. 1926/1930
1931
gem. 1926/1930
1931
gem. 1926/1930
1931
gem. 1926/1930
1931
gem. 1926/1930
1931
gem. 1926/1930
1931
gem. 1926/1930
1931
gem. 1926/1930
1931
16,7
18,1 (12,-)
17,- (23,3)
18,9 (13,6)
21,3 (23,-)
21,- (21,1)
13,-
21,2
5,8
12,8
i) Tusschen haakjes voor alle klassen te zamen de percentages voor No. VII.
’I Niet berekend wegens te kleine aantallen. 31 December.
KMerl. taal
■knsche taal enz.
Bitsche taal enz.
■gelsche taal
Behouden en Handelsrekenen.
Openbare
Gymnasia.
M.