h
43
43
II?
37
36
In het algemeen zijn er, zoowel voor elk leervak afzonderlijk
als voor alle vakken te zamen, naar verhouding meer cursisten
in 1932 geslaagd dan gemiddeld over de schooljaren 1926/’27 t./m.
1930/’31, terwijl er, behalve in 1932 bij de Bijzondere Handels-
cursussen, gerekend voor alle vakken te zamen procentueel meer
mannen dan vrouwen met goed gevolg examen deden.
2)
2)
2)
2)
2)
2)
2)
Met betrekking tot bovenstaande percentages dient er reke
ning mede gehouden te worden, dat elk jaar van een deel der
geslaagden door ontbreken of onvolledigheid der gegevens of wel
doordat niet onafgebroken dezelfde soort onderwijs werd ge
noten het aantal leerjaren niet kon worden vastgesteld.
Het percentage voor het schooljaar 1930/’31 voor de Bijzon
dere Gymnasia buiten rekening latend, is het aantal meisjes,
dat het einddiploma in den minimum-leertijd behaalde, procen
tueel grooter dan dat der jongens.
Van 76 geslaagden (51 jongens en 25 meisjes) in 1931 en van
75 geslaagden (58 jongens en 17 meisjes) in 1932, van wie het
aantal leerjaren niet bekend werd, volgden er beide jaren 50
een U.L.O.school, voordat zij bij het M.O. kwamen. Uit welke
klassen bij het U.L.O. deze leerlingen afkomstig waren en in
welke klassen zij bij het M.O. geplaatst werden, blijkt uit het
volgende overzicht.
2)
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
(Staat V.)
Mannen.
Jongens.
1931/1932
1931/1932
Schooljaar.
Openbare Gymnasia.
II
Bijzondere Gymnasia
Openbare H.B.S.2)
Bijzondere H.B.S.
te zamen
82.
87,7
75,8
86,3
Openb. Handelsdagscholen.
Bijzondere cursussen.
83,5
83,3
90,7
81,2
4.
2.
Aantal.
1
10
4
10
13
10
50
50
6
15
9
6
10
11
4
5
1
i) Schooljaar 1930/1931.
Tot en met 1929/1930 zonder no. VII.
Gekomen van U.L.O.
uit klasse:
1
2
3
4
3
11
22
14
2
6
3
1932
1
4
1
2
8
3
1
13
1
2
4
3
1
9
Jongens.
1931 1932
Jongens.
1931 1932
Gem.
1926/*27 t./m. 1930/’31
37,2
40,-
27,5
40,4
36,5
34,2
30,6
37,-
21,7
38,1
Meisjes.
1931 1932
7,8
10,-
9,5
88,2
84,8
90,8
87,9
81,6
78,9
90,8
90,2
93,3
89,5
84,-
83,8
89,1
83,1
55,-
50,-
63,-
45,6
47,8
38,2
59,1
42,-
73,-
47,6
83,1
90,5
70,4
79,2
77,5
74,7
92,2
73,5
89,5
87,5
85,-
86,1
81,-
77,3
76,9
87,5
92,-
81,8
90,6
91,2
~-s
S
91,7
93,1
100,-
80,-
91,3
82,6
93,-
15,7
27,6
10,3
21,-
5,3
14,3
57,-
66,7
')42,9
58,3
63,3
47,-
62,9
65,2
75,1
64,-
(Staat VA.)
ftmeene Handelskennis
gjerlandsche taal enz..
■ische taal enz
■sche taal enz
■elsche taal enz
Bkhouden en Handelsrekenen.
■delsaardrijkskunde
92,8 4)
85,7 4)
95,- 3)
94,4 4)
77,8
75,3
Ij Ètsinrichting
1 I
- vakken
J. R?.
Gem. 1926/’27 t./m. 1930/’31
1931/1932
Gem. 1928/’29 t./m. 1930/’31
1931/1932
Gem. 1926/’27 t./m. 1930/’31
1931/1932
Gem. 1926/’27 t./m. 1930/’31
1931/1932
Gem. 1926/’27 t./m. 1930/’31
1931/1932
Jongens.
1931 1932
5
2
3
Gemeentelijke cursussen.
72,3
90,9
61.4
67,1
65.5 3)
85,1
68,-
1931 1932
8
6
18
18
Meisjes.
1931
3
32,7
25,6
‘)50,-
37,5
29,8
42,-
32,5
34,8
21,8
36,-
Et*
S -I-
Aantal geslaagden voor het eindexamen, verdeed
den duur van den leertyd, in pCL van het totaal as
Meisjes.
Meisjes-
1931
Gemiddelde van 4 jaar.
‘j Niet berekend wegens te kleine aantallen of geen candidates
Gemiddelde van 2 jaar.
'J 8
S C3
ifci
53
Aantal leerlingen der Handelscursussen, dat aan het einde van het schooljaar
slaagde, in pCt. van het aantal, dat examen deed.
Vrouwen.
Gem.
1926/’27 t./m. 1930/’31
I
Igemeene Handelskennis
Berlandsche taal enz..
■nsche taal enz
Btsche taal enz
■elsche taal enz
Wkhouden en Handelsrekenen
^■delsaardrijkskunde
^■tsinriehting
Ik
kken te zamen
Geplaatst bij het M.O. in klasse
3.
1
3
i