26
8
12e.
13e.
II. Wijzigingen en uitbreidingen van het rollend materieel.
Het wagenpark bestond op 1 Januari uit:
285 Motorwagens en 276 Aanhangwagens.
Uitbreiding of buitendienststelling heeft niet plaats gehad,
zoodat het aantal wagens op 31 December onveranderd was.
nieuwd. Op het plein zijn de kruising No. 10 en twee wissels
vernieuwd en de sporen gewijzigd.
Lijn l2. Tusschen de remise Wassenaar en Haagsche
Schouw zijn de sporen vernieuwd, waarbij het profiel 30
vervangen werd door het zwaardere profiel 42.
Nabij de halte Clingendaal zijn instapplaatsen aangelegd.
Diversen. Op verschillende lijnen zijn de raillaschplaten
verwijderd en de raileinden door electrisch lasschen aan
elkaar geweld. Waar noodig, werden wissels, kruisingen en
rails, zoowel in rechte strekking als in bogen, vernieuwd.
Overigens had het normale onderhoud plaats.
WTaar sporen gewijzigd of nieuw aangelegd werden, is
tevens de bovenleiding gewijzigd of aangebracht.
Op 1 Januari 1932 bedroeg het aantal bussen 73, verdeeld
als volgt:
51 gesloten bussen Minerva;
10 luxe
4 gesloten (klein type);
2 Studebaker (klein type);
6 Minerva (Z. H. A. M.).
Uitbreiding of buitenbedrijfstelling heeft in 1932 niet plaats
gevonden, zoodat het aantal bussen op 31 December ongewij
zigd was.
Het onderhoud der bussen betrof het gewone dagelijksche
onderhoud, groote en kleine revisies en herstellingen en aanrij-
schaden.
Met ingang van 1 Januari zijn de bussen van het ons toebe-
hoorende C.A.B.Z.H.A.M.-bedrijf in onderhoud gekomen bij
onzen Autobusdienst, in verband waarmede een gedeelte van
het technisch personeel van dit bedrijf in H.T.M.-dienst is over
gegaan.
In December zijn 14 autobus-chassis besteld bij de Minerva
Fabrieken te Antwerpen. De carrosseriën werden opgedragen
aan de Kon. Ned. Fabrieken voor Meubelen en Spoorwegmate-
rieel Allan Co. te Hilligersberg. Deze bussen zullen van een
a. TRAMWEGMATERIEEL.
i
b. AUTOBUSMATERIEEL.