43
29
3)
3)
3)
3)
3)
92,-
73,2
3)
3)
90,-
93,8
3)
Het aantal cursisten, dat een vak voor de tweede maal
volgde in pCt. van het totaal, is in het algemeen in de ver
schillende jaren zoowel bij de openbare als bij de bijzondere
cursussen grooter voor de mannelijke dan voor de vrouwelijke
cursisten.
Vergelijking van
le klassen in het bijzonder met die voor de hoogste (examen)-
klassen en daarnaast met die voor alle klassen te zamen doet
zien, dat de percentages voor de le klassen voor het meerendeel
zoowel voor de jongens als voor de meisjes (slechts met uitzon
dering van de Openbare Handelsdagscholen) de laagste zijn.
In het algemeen kan worden vastgesteld, dat de percentages
der bevorderden voor de meisjes hooger zijn dan voor de jongens,
’n bet bijzonder bij de Openbare en Bijzondere Hoogere Burger
scholen en bij de Openbare Handelsdagscholen.
de percentages der bevorderden in de
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
J.
M.
J.
M.
J.
J.
74,3
75,-
VII gedurende het bestaan van de Handelsschoolafdeeling.
65,5
77,3
74,1
85,1
92,7
91,2
72,4
76,7
81,4
76,3
82,1
81,4
90,7
81,7
86,7
70,9
74,6
Openb. Hoogere
Burgerscholen. 2)
78,3
79,5
77,8
78,4
74,3
79,8
76,1
73,-
67,2
80,3
77,4
76,3
78,9
84,9
86,8
81,6
87,2
86,4
84,8
85,3
78,1
82,3
84,6
86,4
81,7
85,7
84,9
72,9
70,8
67,9
86,7
81,1
79,3
74,9
69,6
72,1
80,6
81,4
92,3
75,7
80,6
73,1
77,9
85,3
85,7
65,4
69,6
70,4
79,6
81.4
75.5
74,5 (77,6) 79,1 (80,4)
80,1 72,7
82,6 174,7
69,9
69,8
80,3
85,-
88,-
95,5
87,5
89,2
95,-
81,1
71,5
73,5
80,6
83,5
88,-
64,7
90,7
95,1
96,2
80,-
80,9
77,4
73,5
72,1
81,-
79,7
72,5
75,9
67,6
71,1
68,6
64,-
72,-
75,4
82,2
77,-
87,6
100,-
94,3
75,4
73,1
68,8
73,6
78,3
74,4
82,5
74,7
81,7
79,3
77,-
79,6
85,9
84,-
78,4
68,8
81,-
78,2
79,3
83,7
74,2
87,-
72,6
85,7
80,8
80,-
70,3
84,9
88,2
82,1
66.1 (68,1) 75,- (65,6)
79,4
78,9
71,5 (69,7) 78,8 (77,4)
71,2
76,3
70.7 (80,5) 78,3 (80,9)
72,- [79,9
74.8 [69,9
76.1 (83,3) 76,4 (89,2)
80,5
77,4
77,8
78,2
72,6
91,2
82,3
85,5
81,2
84,8
87,2
84,9 (86,4) 86,- (89,-)
86,8
82,6
Openb.
Handels
dagscholen.
J. I M.
74,-
79,5
“PKaven voor 1926/’27 en 1927/’28.
scneu haakjes de percentages voor no.
1 berekend wegens te kleine aantallen.
Openbare
Gymnasia.
Aantal bevorderde en voor het eindexamen geslaagde leerlingen in pCt.
van het aantal by den overgang of bij het eindexamen
aanwezige leerlingen.
Byz. Hoogere
Burger
scholen.
s. gem. 1926/’27 t./m. 1930/’31
1931/1932
1932/1933
t, gem. 1926/'27 t/m. 1930/’31
1931/1932
1932/1933
e.gem.l926/’27 t/m. 1930/’31
1931/1932
1932/1933
gem. 1926/’27 t./m. 1930/'31
1931/1932
1932/1933
|lg«m.l926/’27t./m.l93O/’31
1931/1932
1932/1933
'■gem.l926/’27t./m. 1930/’31
1931/1932
«n 1932/1933
Meni.l926/’27t./m.l930/’31
1931/1932
1932/1933
“Pgaven voor 1926/’27 en 1927/’28.
scüen haakjes de percentages voor no.
berekend wegens te kleine aantallen.
Byzondere
Gymnasia. 1)
m.
M.