25 8 II. Wijzigingen en uitbreidingen van het rollend materieel. In 1933 hebben geen uitbreidingen of wijzigingen van het Rollend Materieel plaats gehad. Het wagenpark bestond op 1 Januari j.l. uit 285 motorwagens en 276 aanhangwagens. (klein type); Studebaker (klein type); Minerva (Z. H. A. M.). (klein type); (trammodel); (C. A.B.); (C. A. B.) (trammodel) (Z.H. A.M.). Op 31 December 1933 bedroeg het aantal bussen 77, verdeeld als volgt: 43 gesloten bussen Minerva; 7 luxe 4 gesloten 8 3 luxe 6 gesloten 6 Op 1 Januari 1933 bedroeg het aantal bussen 73, verdeeld als volgt: 51 gesloten bussen Minerva; 10 luxe 4 gesloten 2 6 Lijn h. Het 2e gedeelte van de lijn naar Voorburg is aangelegd tot de Laan van Middenburg. De sporen Rijswijkscheweg tusschen LeeuwenhoekstraatLaan Hofrust en tusschen BroekslootLaan Hofrust zijn vernieuwd. Lijn l2. De sporen Benoordenhoutscheweg tusschen Joz. Israëls- laanBoschhek zijn vernieuwd, waarbij een zwaarder rail- profiel is toegepast, (vervanging N.P. 30 door N.P. 42). In 1933 werden 14 nieuwe bussen (trammodel) aangeschaft, waarvan 8 stuks ter vervanging van 8 gesloten bussen Minerva, welke werden gesloopt, terwijl de overige 6 bussen dienen ter verhuring aan onzen C.A.B.-Z.H.A.M.-dienst. Dit in verband met het feit dat de C.A.B. haar 6 eigen bussen wegens onbruik baarheid buiten dienst heeft moeten stellen. Onze 2 Studebaker bussen zijn eveneens buiten gebruik gesteld. a. TRAMWEGMATERIEEL. b. AETOBVSMATERIEEL. n 99 99

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1933 | | pagina 507