26 8 RAAD VAN BEHEER EN DIRECTIE. I. Technische wijzigingen in het tramwegnet. Het volgende resumé geeft een overzicht van de voornaamste wijzigingen, die in den loop van het verslagjaar tot stand werden gebracht. verwachten vermeerdering van het vervoer niet voldoende zal zijn om de uit de tariefsverlaging voortvloeiende vermindering der ontvangsten goed te maken. WIJZIGINGS- EN UITBREIDINGSWERKEN, WIJZIGIN GEN IN DE EXPLOITATIE. Wegens langdurig verblijf buitenslands van den Heer Mr. D. van Houten was de Heer Mr. S. van Houten van 7 Mei 1932 af opgetreden als zijn plaatsvervanger in ons college. De Heer Mr. D. van Houten zag zich in Mei van dit verslagjaar wegens ge zondheidsredenen genoodzaakt ontslag te vragen als Lid van den Raad van Beheer, hetwelk hem in de Algemeene Vergade ring van Aandeelhouders op 4 Juni 1934 op de meest eervolle wijze werd verleend, terwijl op voorstel van Aandeelhouders B (de H. B. S.) in diens plaats benoemd werd de Heer Mr. S. van Houten te ’s-Gravenhage. Reeds zeer kort daarop, den lüden Juni, is de Heer Mr. D. van Houten te Kopenhagen overleden. Met hem is een man heen gegaan, die sedert het begin van ons electrisch trambedrijf in 1904 in alles wat met dat bedrijf samen hing een plaats van over wegende beteekenis heeft ingenomen. In 1904 Lid en Vice-Presi dent van den Raad van Beheer van de vroegere N. V. Haagsche Tramweg Maatschappij, thans N. V. Haagsche Buurtspoorwegen genaamd, geworden zijnde, werd hij in 1909 tot President van dat College benoemd, welke functie hij tot zijn overlijden ver vuld heeft. Van de oprichting onzer Vennootschap af heeft hij deel uitgemaakt van den Raad van Beheer van het Gemengd Bedrijf Haagsche Tramweg Maatschappij. Zijn nagedachtenis zal bij ons in hooge eere blijven. Ie. Lijn 3. Ten behoeve van extra wagens voor het Gebouw v. K. W. zijn, in verband met het buiten gebruik stellen van de sporen Heerenstraat en Korte Poten, verbindings- sporen aangelegd op het BuitenhofHofweg. In verband hiermede zijn van het wisselcomplex Buiten hofGevangenpoort vernieuwd 4 tongstukken, 2 punt- stukken, 1 enkelvoudige kruising en 111 m rail.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1934 | | pagina 518