26
8
RAAD VAN BEHEER EN DIRECTIE.
I. Technische wijzigingen in het tramwegnet.
Het volgende resumé geeft een overzicht van de voornaamste
wijzigingen, die in den loop van het verslagjaar tot stand werden
gebracht.
verwachten vermeerdering van het vervoer niet voldoende zal
zijn om de uit de tariefsverlaging voortvloeiende vermindering
der ontvangsten goed te maken.
WIJZIGINGS- EN UITBREIDINGSWERKEN, WIJZIGIN
GEN IN DE EXPLOITATIE.
Wegens langdurig verblijf buitenslands van den Heer Mr. D.
van Houten was de Heer Mr. S. van Houten van 7 Mei 1932 af
opgetreden als zijn plaatsvervanger in ons college. De Heer Mr.
D. van Houten zag zich in Mei van dit verslagjaar wegens ge
zondheidsredenen genoodzaakt ontslag te vragen als Lid van
den Raad van Beheer, hetwelk hem in de Algemeene Vergade
ring van Aandeelhouders op 4 Juni 1934 op de meest eervolle
wijze werd verleend, terwijl op voorstel van Aandeelhouders B
(de H. B. S.) in diens plaats benoemd werd de Heer Mr. S. van
Houten te ’s-Gravenhage.
Reeds zeer kort daarop, den lüden Juni, is de Heer Mr. D.
van Houten te Kopenhagen overleden. Met hem is een man heen
gegaan, die sedert het begin van ons electrisch trambedrijf in
1904 in alles wat met dat bedrijf samen hing een plaats van over
wegende beteekenis heeft ingenomen. In 1904 Lid en Vice-Presi
dent van den Raad van Beheer van de vroegere N. V. Haagsche
Tramweg Maatschappij, thans N. V. Haagsche Buurtspoorwegen
genaamd, geworden zijnde, werd hij in 1909 tot President van
dat College benoemd, welke functie hij tot zijn overlijden ver
vuld heeft. Van de oprichting onzer Vennootschap af heeft hij
deel uitgemaakt van den Raad van Beheer van het Gemengd
Bedrijf Haagsche Tramweg Maatschappij. Zijn nagedachtenis
zal bij ons in hooge eere blijven.
Ie. Lijn 3. Ten behoeve van extra wagens voor het Gebouw
v. K. W. zijn, in verband met het buiten gebruik stellen
van de sporen Heerenstraat en Korte Poten, verbindings-
sporen aangelegd op het BuitenhofHofweg.
In verband hiermede zijn van het wisselcomplex Buiten
hofGevangenpoort vernieuwd 4 tongstukken, 2 punt-
stukken, 1 enkelvoudige kruising en 111 m rail.