Byiage 26
normale ontvang-
1ste halfjaar.
2de halfjaar.
Totaal.
f 287.000 (—13,5%)
f 509.000 (—11,8%)
Te zamen
f 290.000 (—10,4%)
f 512.000 9,-
f 222.000 7,7
Delft
Leiden
Mijne Heeren,
Wij hebben de eer U hierbij ons Verslag over den toestand
en de verrichtingen onzer Vennootschap over het jaar 1935,
zoomede de Balans en de Verlies- en Winstrekening, afgesloten
per 31 December 1935, ter goedkeuring aan te bieden.
6.000 2,5
6.000 3,8%)
21.000 4,3%)
15.000 4,7
In 1935 werden 53.170.000 reizigers vervoerd tegen 49.475.000
reizigers in 1934 en 78.581.000 reizigers in 1930.
Het aantal reizigers bedroeg dus 3.695.000 (7,5 meer dan
in 1934, doch 25.411.000 (32,3 minder dan in 1930.
Van het stadsvervoer hebben de tramlijnen 86,4 de auto
buslijnen 13,6 verricht.
De opbrengst van het stadsvervoer per tram en bus te zamen
nam af met f 476.000 of 9,8 ten opzichte van 1934.
De beide interlocale tramlijnen brachten f 36.000 of 4,5
minder op dan in het vorige jaar.
De concurrentie door taxi en fiets bleef onverminderd be-
Stadstramljjnen
Autobuslijnen
Inter
communale
lönen
ALGEMEENE TOESTAND.
De exploitatie-ontvangsten hebben f 5.152.884,88 bedragen, de
exploitatie-uitgaven f 4.069.970,63, het exploitatie-overschot be
draagt dus f 1.082.914,25.
De daling der exploitatie-ontvangsten heeft zich ook over het
jaar 1935 voortgezet. Deze daling bedroeg f 512.000 tegenover
het vorige jaar.
Vergeleken met 1930, het laatste jaar van
sten, bedroeg de achteruitgang f 2.925.000.
De exploitatie-uitgaven zijn tegenover het vorige jaar met
f 374.000 gedaald. Vergeleken met het jaar 1930 daalden de
exploitatie-uitgaven met f 1.582.000.
Onderstaande tabel geeft een overzicht van de daling der
ontvangsten in de beide semesters van het jaar, verdeeld over
de stadslijnen, de autobuslijnen en de interlocale lijnen.
15.000 (- 6,1
9.000 5,6
n
f 222.000 10,2
21.000 7,9%) 4-12.000 (4- 4,-%) 33.000 (4- 5,9%)
n