Byiage 26 normale ontvang- 1ste halfjaar. 2de halfjaar. Totaal. f 287.000 (—13,5%) f 509.000 (—11,8%) Te zamen f 290.000 (—10,4%) f 512.000 9,- f 222.000 7,7 Delft Leiden Mijne Heeren, Wij hebben de eer U hierbij ons Verslag over den toestand en de verrichtingen onzer Vennootschap over het jaar 1935, zoomede de Balans en de Verlies- en Winstrekening, afgesloten per 31 December 1935, ter goedkeuring aan te bieden. 6.000 2,5 6.000 3,8%) 21.000 4,3%) 15.000 4,7 In 1935 werden 53.170.000 reizigers vervoerd tegen 49.475.000 reizigers in 1934 en 78.581.000 reizigers in 1930. Het aantal reizigers bedroeg dus 3.695.000 (7,5 meer dan in 1934, doch 25.411.000 (32,3 minder dan in 1930. Van het stadsvervoer hebben de tramlijnen 86,4 de auto buslijnen 13,6 verricht. De opbrengst van het stadsvervoer per tram en bus te zamen nam af met f 476.000 of 9,8 ten opzichte van 1934. De beide interlocale tramlijnen brachten f 36.000 of 4,5 minder op dan in het vorige jaar. De concurrentie door taxi en fiets bleef onverminderd be- Stadstramljjnen Autobuslijnen Inter communale lönen ALGEMEENE TOESTAND. De exploitatie-ontvangsten hebben f 5.152.884,88 bedragen, de exploitatie-uitgaven f 4.069.970,63, het exploitatie-overschot be draagt dus f 1.082.914,25. De daling der exploitatie-ontvangsten heeft zich ook over het jaar 1935 voortgezet. Deze daling bedroeg f 512.000 tegenover het vorige jaar. Vergeleken met 1930, het laatste jaar van sten, bedroeg de achteruitgang f 2.925.000. De exploitatie-uitgaven zijn tegenover het vorige jaar met f 374.000 gedaald. Vergeleken met het jaar 1930 daalden de exploitatie-uitgaven met f 1.582.000. Onderstaande tabel geeft een overzicht van de daling der ontvangsten in de beide semesters van het jaar, verdeeld over de stadslijnen, de autobuslijnen en de interlocale lijnen. 15.000 (- 6,1 9.000 5,6 n f 222.000 10,2 21.000 7,9%) 4-12.000 (4- 4,-%) 33.000 (4- 5,9%) n

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1935 | | pagina 435