26
8
I. Technische wijzigingen in het tramwegnet
Het volgende resumé geeft een overzicht van de voornaamste
wijzigingen, die in den loop van het verslagjaar tot stand werden
gebracht.
WIJZIGINGS- EN UITBREIDINGSWERKEN, WIJZIGIN-
GEN IN DE EXPLOITATIE.
RAAD VAN BEHEER EN DIRECTIE.
In de Algemeene Vergadering van Aandeelhouders d.d.
16 September 1935 werd overeenkomstig het bepaalde in artikel
9 der Statuten op voorstel van Aandeelhouders A tot Voorzitter
van den Raad van Beheer gekozen Prof. Ir. C. L. van der Bilt,
Wethouder der Gemeente ’s-Gravenhage, zulks ter vervanging
van den Heer F. N. V. Quant, die wregens neerlegging van zijn
wethouderschap als voorzitter bedankt had.
De Heer Quant bleef als gewoon lid deel uitmaken van het
College.
Andere wijzigingen in de samenstelling van den Raad van
Beheer of de Directie hebben in den loop van dit verslagjaar
niet plaats gevonden.
Lijn 3A. In den Nieboerweg en de Duivelandschstraat zijn spo
ren en bovenleiding aangelegd.
Lijn 4. De bogen HeerengrachtFl. Burgwal zijn gewijzigd en
vernieuwd t.b.v. den definitieven afbouw van de omlegging
der lijnen 4 6 13.
Lijn 5. Het opstelspoor aan het eindpunt Pioenweg is met 36 m
spoor verlengd.
Lijn 7. De sporen op de Groot Hertoginnelaan tusschen Swee-
linckstraat en Kranenburgweg zijn vernieuwd (444 m rails).
Lijn 8. In de Javastraat bij den Ouden Scheveningscheweg is
een nieuwe verkeersseininrichting aangelegd.
Lijn 10. Op de Waldeck Pyrmontkade tusschen N.W. Binnen
singel en Elandstraat zijn de sporen vernieuwd (1100 m rails).
Diversen. Op verschillende plaatsen, waar noodig, zijn wissels,
kruisingen en rails vernieuwd.
Regelmatig is voortgegaan met het verbeteren van raillas-
schen bogen en kruisingen, door middel van electrisch
lasschen.
Lijn l1. De navolgende vernieuwingen zijn uitgevoerd:
De sporen N.P. 23 C op den Rijswijkscheweg tusschen Broek-
sloot en Draaistraat zijn vernieuwd in het zwaardere N. P. 4
(1280 m rails).