26
11
Op 9 Juli 1935 ontving de N.V. Kon. Fabriek van Rijtuigen
en Spoorwagens J. J. Beynes te Haarlem opdracht voor het
leveren van 12 autobuscarrosseries voor bovengenoemde chassis,
ieder van 40 zitplaatsen.
Op 12 Juli 1935 ontving de N.V. Continental Cy. te Amster
dam opdracht voor de levering van 72 stuks buiten- en binnen
banden 10,50 X 20 voor bovengenoemde wagens.
Op 2 September 1935 ontving de N.V. Varta te Amsterdam
opdracht voor de levering van 24 stuks batterijen voor boven
genoemde wagens.
Aan de personen-, vracht-, montage- en verdere werkauto’s
van de Directie, het Magazijn en de Technische Diensten zijn
de gewone reparaties verricht.
In 1935 werd als af gekeurd buiten dienst gesteld:
1 Minerva-bus, geloopen hebbende 384.628 km.
Het onderhoud betrof in hoofdzaak het gewone dagelijksche
onderhoud. Aan eenige bussen werden grootere herstellingen
uitgevoerd.
De aanrijschaden waren alle van geringen aard en zijn,
behoudens de carrosserieschaden, in eigen beheer hersteld.
De banken van de 10 bussen met openschuifbaar dak zijn
van nieuwe bekleeding voorzien.
Ter besparing van wegenbelasting werden tijdelijk buiten
dienst gesteld:
5 bussen van 1 October 1934 t./m. 31 Maart 1935 en van
1 October 1935 af;
4 bussen van 1 November 1935 t./m. 30 November 1935.
Twee reeds eerder afgekeurde bussen zijn omgebouwd tot
zandstrooiwagens ten behoeve van den autobusdienst bij ijzel
en sneeuw. Voor deze wagens is vrijstelling van wegenbelasting
verkregen gedurende het tijdvak van 1 October t./m. 31 Maart.
Bij de revisie van de als proef loopende dieselbus is de op
hanging van den Kromhout-motor zwevend gemaakt, ter ver
mindering van de trillingen van het chassis.
e. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S.
AFGEKEURD MATERIEEL.
ONDERHOUD EN HERSTELLINGEN BUSMATERIEEL.
TIJDELIJK BUITEN DIENST GESTELD MATERIEEL.
WIJZIGINGEN MATERIEEL.