26
15
Lijn l2. Vernieuwing van sporen tusschen Schouwlaan en Kerk-
dam en van boog Den DeijlDeijleroord.
Aanbrengen 13 bliksemafleiders in de bovenleiding, ter ver
krijging van een betere beveiliging tegen blikseminslag.
IX. Deelneming in andere bedrijven.
Zooals wij in het jaarverslag 1934 reeds mededeelden, hadden
Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland ons genoopt zoodanige
wijzigingen van onze C.A.B.- en Z.H.A.M.-busvergunningen aan
te vragen, dat op de Z.H.A.M.-vergunning voortaan uitsluitend
luehtreizigers en andere vliegveldbezoekers naar en van Waal
haven vervoerd zouden kunnen worden. Daartegenover zou het
traject RotterdamDelft van onze C.A.B.-vergunning verlengd
worden tot het traject RotterdamRijswijk.
Deze vergunningswijzigingen werden bij beschikking van
Ged. Staten van 24 October 1934 verleend, waarbij bepaald werd,
dat de gewijzigde exploitaties 1 Januari 1935 in zouden gaan.
Ten aanzien van de Z.H.A.M.-exploitatie werd een 1 Maart
1935 van kracht geworden overeenkomst gesloten met de K.L.M.
De vlieghaven-dienst wordt door ons van 1 Maart 1935 af
verzorgd met door de K.L.M. daartoe aan ons ter beschikking
gestelde bussen en taxi’s.
De dienstregelingen houden verband met de aankomst en
het vertrek van de vliegtuigen en worden dienovereenkomstig
gewijzigd.
In totaal werden 112.500 buskm resp. taxi-km afgelegd.
De exploitatielengte bedraagt 26 km enkele lengte, indien
over hét wagenveer wordt gereden, resp. 33 km wanneer te Rot
terdam over de bruggen wordt gereden.
De beschikking van Ged. Staten van 24 October 1934, waarbij
aan de C.A.B. vergunning werd verleend het traject Rijswijk
Delft aan haar oude traject toe te voegen, werd door de Kroon
bij besluit van 31 Juli 1935 vernietigd.
Dientengevolge waren wij genoodzaakt den van 1 Januari
1935 t./m. 10 Augustus 1935 onderhouden dienst RijswijkRotter
dam met ingang van 11 Augustus in te korten tot het traject
DelftRotterdam.
Bij de inkorting van de verbinding Den HaagRotterdam
tot een verbinding RijswijkRotterdam was het aantal reizigers
reeds op 75 teruggebracht. De opheffing door de Kroon van
het traject Rijswijk—Delft bracht het aantal reizigers op 25
van het vorig jaar verkregen vervoer terug. De busdienst was
daarmede ten doode opgeschreven.
Het aantal afgelegde bus-km is door deze achtereenvolgende
inkrimpingen teruggeloopen van 814.314 buskm in 1934 tot
539.907 buskm in 1935.