26 15 Lijn l2. Vernieuwing van sporen tusschen Schouwlaan en Kerk- dam en van boog Den DeijlDeijleroord. Aanbrengen 13 bliksemafleiders in de bovenleiding, ter ver krijging van een betere beveiliging tegen blikseminslag. IX. Deelneming in andere bedrijven. Zooals wij in het jaarverslag 1934 reeds mededeelden, hadden Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland ons genoopt zoodanige wijzigingen van onze C.A.B.- en Z.H.A.M.-busvergunningen aan te vragen, dat op de Z.H.A.M.-vergunning voortaan uitsluitend luehtreizigers en andere vliegveldbezoekers naar en van Waal haven vervoerd zouden kunnen worden. Daartegenover zou het traject RotterdamDelft van onze C.A.B.-vergunning verlengd worden tot het traject RotterdamRijswijk. Deze vergunningswijzigingen werden bij beschikking van Ged. Staten van 24 October 1934 verleend, waarbij bepaald werd, dat de gewijzigde exploitaties 1 Januari 1935 in zouden gaan. Ten aanzien van de Z.H.A.M.-exploitatie werd een 1 Maart 1935 van kracht geworden overeenkomst gesloten met de K.L.M. De vlieghaven-dienst wordt door ons van 1 Maart 1935 af verzorgd met door de K.L.M. daartoe aan ons ter beschikking gestelde bussen en taxi’s. De dienstregelingen houden verband met de aankomst en het vertrek van de vliegtuigen en worden dienovereenkomstig gewijzigd. In totaal werden 112.500 buskm resp. taxi-km afgelegd. De exploitatielengte bedraagt 26 km enkele lengte, indien over hét wagenveer wordt gereden, resp. 33 km wanneer te Rot terdam over de bruggen wordt gereden. De beschikking van Ged. Staten van 24 October 1934, waarbij aan de C.A.B. vergunning werd verleend het traject Rijswijk Delft aan haar oude traject toe te voegen, werd door de Kroon bij besluit van 31 Juli 1935 vernietigd. Dientengevolge waren wij genoodzaakt den van 1 Januari 1935 t./m. 10 Augustus 1935 onderhouden dienst RijswijkRotter dam met ingang van 11 Augustus in te korten tot het traject DelftRotterdam. Bij de inkorting van de verbinding Den HaagRotterdam tot een verbinding RijswijkRotterdam was het aantal reizigers reeds op 75 teruggebracht. De opheffing door de Kroon van het traject Rijswijk—Delft bracht het aantal reizigers op 25 van het vorig jaar verkregen vervoer terug. De busdienst was daarmede ten doode opgeschreven. Het aantal afgelegde bus-km is door deze achtereenvolgende inkrimpingen teruggeloopen van 814.314 buskm in 1934 tot 539.907 buskm in 1935.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1935 | | pagina 445