n
44
20
I
zamen.
I
Van de percentages voor alle richtingen te zamen blijken,
in verband met de toeneming van de gemiddelde klassebezetting
sinds 1930, die voor de klassen met meer dan 20 leerlingen van
jaar tot jaar te zijn gestegen; deze bedroegen te zamen op
15 September 1930 49,5, op denzelfden datum in 1933 t./m. 1935
62,5, 68,1 en 69,1, -waarbij in het bijzonder de toeneming van
het percentage voor de klassen met meer dan 25 leerlingen
opvalt.
Nopens de herkomst der leerlingen van de eerste klassen,
voor wie de cursus 1935/1936 de eerste was bij het gymnasiaal
of middelbaar onderwijs, volgt hierna een overzicht. Tusschen
haakjes zijn toegevoegd de percentages, die de betrokkenen
vormen van het totaal aantal nieuw gekomenen van hetzelfde
geslacht in de le klassen bij de verschillende richtingen van
onderwijs.
2,2 1 1
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
Herkomst dezer leerlingen.
Scholen voor
gewoon lager onderwijs.
7e klasse.
8e klasse.
J.
I
J.
J.
M.
M.
J.
M.
J.
J.
M.
26
Openbare gymnasia
64
24
49
20
Bijzondere
110
20
n
254 I
130
118
120
72
289
7
164
86
187
64
99
41
16
50
23
1
14
816
404
327
187
34
20
4
100 46,2 53,9
100
45,- 37,6
0,3
0,2
5,7
6,2
0,6
1935/1936.
100
52,8 46,3
0,2
4,2
5,-
1,2
1,-
i
(2,-)
Alle richtingen
te zamen
Openbare hoogere
burgerscholen
Bijzondere hoogere
burgerscholen
Openbare handels-
dagscholen
78
(27,-) (52,5) (64,7) (39,-)
50
(45,5)
4
(4,-)
3
(4.7)
3
(2.7)
9
(3,5)
15
(5,2)
8
(6,1)
1
(2,4)
8
(4,9)
Am«
scholen
onbeta
Gemiddeld
1930/’31t-/m.l934/’35
1
(0,6)
1
(0,6) (2,4) U
Uit Be klasse.
3) Hiervan 3 uit 3e klassen.
1
(0,9-
8
2
(4,1)
1
11
1
(0,9)
2
(0,7)
10
i
0,4
1
voor alle richtingen te
Aantal leer-
lingen, voor
wie de cursus
1935/1930 de
eerste by het
gymnasiaal
of het
middelbaar
onderwas
was.
M.
3) 6
(6,1) (2,41
45
(46,5) (34,6) (47,2) (55,4)
37
(57,8) (53,1) (37,5) (40,8)
55
(50,-)
100 140,1 45,5
1) Niet berekend wegens te kleine aantallen.
39
(39,4) (39,1) (50,5) (56,1)
i
184 431
Percentages
1,7 t
uitgebreid
lager onderwijs.
le klasse. 2e klasse.
M. j
1)1 1 6 1
(0,4) (0,8) (2,4); (i|
6e klasse.