25
10
415.714 km
406.134
421.539
414.849
381.888
353.743
351.608
335.521
343.441
356.265
Dc in 1935 bij Kromhout/Beijnes bestelde 12 stuks Diesel
trambussen zijn in den loop van Maart tot en met Mei 1936
afgeleverd en in dienst gesteld.
Op 28 Juli 1936 ontving de N.V. Kromhout Auto Industrie
te Amsterdam opdracht voor de levering van 15 stuks Kromhout
trambuschassis, type TB 4, voorzien van 4 cylinder Kromhout
Dieselmotoren.
In October 1936 ontving de N.V. Carrosseriefabriek Verheul
te Waddinxveen opdracht voor de levering van 15 stuks staal-
carrosserieën, bestemd voor bovengenoemde chassis.
Op 29 September 1936 ontving de N.V. Continental te Amster
dam de opdracht voor de levering van 60 buiten- en binnen
banden 10,50 20 voor genoemde wagens, terwijl de benoo-
digde 6 Volts hardgummi batterijen 5 November 1936 besteld
werden bij de N.V. Varta te Amsterdam.
28 Juli 1936 werden bij de N.V. Kromhout Motorenfabriek
D. Goedkoop Jr. te Amsterdam 14 Kromhout-Gardner Diesel
motoren, type 4 LW, besteld, ter vervanging van de benzine
motoren der 14 Minerva trambussen. De inbouw dezer Diesel
motoren vond plaats in den loop van September tot December.
In verband met het grootere motorvermogen der diesel
motoren zijn deze wagens tevens voorzien van zwaardere
achterassen, afkomstig van de afgekeurde wagens.
Ter besparing van wegenbelasting werden tijdelijk buiten
dienst gesteld:
5 bussen van 1 October 1935 t./m. 31 Mei 1936 en van 1 Sep
tember 1936 t./m. 31 October 1936.
In 1936 werden door ons af gekeurd en buiten dienst gesteld:
1 Minerva-bus, geloopen hebbende
1
1
1
1
1
1
1
1
1
r
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
99
NIEUW MATERIEEL.
WIJZIGINGEN AAN BUSMATERIEEL.
TIJDELIJK BUITEN DIENST GESTELD MATERIEEL.
AFGEKEURD MATERIEEL.