I 25 I 8 i Lijn 7. In de Jan van Nassaustraat zijn de beide sporen (1540 m rails), op den Wassen aarscheweg een gedeelte spoor (333 m rails) en in het Haagsche Bosch eveneens een gedeelte spoor (333 m rails) vernieuwd. Lijn 8. Het wisselcomplex Spui nabij de Kapelsbrug werd ver nieuwd. Lijn 9. Op de Nieuwe Parklaan zijn een verbindingswissel en 406 m rails vernieuwd. Het verbeteren van de raillasschen door middel van elec- trisehe lassching kwam op het baanvak WittebrugG. Deij- nootplein gereed. Lijn 10. Op de Waldeck Pyrmontkade zijn de sporen tusschen Witte de Withstraat en de Laan van Meerdervoort ver nieuwd. In de Koningstraat is een voor vernieuwing in aanmerking komende verbindingswissel, die uit exploitatie-oogpunt ge mist kon worden, gesloopt. Lijn 11. Nabij de Duinstraat werd een gedeelte spoor (978 m rails) vernieuwd. Lijn 12. In verband met de asfalteering van den Loosduinsche weg werd de boog RegentesselaanPaul Krugerlaan ver nieuwd en zijn ankers onder de sporen aangebracht. Lijn 20. De verbindingswissel op den Prinsessewal, die voor vernieuwing in aanmerking kwam, doch uit exploitatie-oog punt gemist kon worden, werd gesloopt. Lijn l1. Op het remiseterrein ’s-Gravenmade en nabij het eind punt Rotterdammer Poort zijn eenige tongstukken, wissels en rails vernieuwd. De seheepvaartseinen van de Schutbrug zijn vernieuwd en gewijzigd overeenkomstig de voorschriften van het nieuwe vaarwegenreglement, waarbij een nieuwe seinkabel door de Vliet is gelegd. De montagelorrieloods is naar het voorterrein der remise ’s-Gravenmade verplaatst. Lijn P. 1425 m boograils N.P. 30 zijn bij vernieuwing vervangen door groefrails N.P. 4 en 4 a. Het wisselcomplex bij Posthof te Leiden en een wisselingang op den Benoordenhoutseheweg zijn vernieuwd. 1687 dwarsliggers zijn vernieuwd. In de Haarlemmerstraat te Leiden is de waterafvoer ver beterd door bijplaatsing van 8 waterafvoerkasten. De halteperrons bij de Haagsehe Schouw zijn ten behoeve van de veiligheid der reizigers eenigszins verplaatst. Nabij de Kievit is een stroomloos gedeelte in de bovenleiding ingebouwd, teneinde bjj draadbreuk een grootere mate van veiligheid te verkrijgen. 1 L.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1937 | | pagina 449