42
23
Na de sinds 1930 van jaar tot jaar waargenomen toeneming
van de gemiddelde klassebezetting voor alle richtingen en klas
sen te zamen, nl. van 19,6 in 1930 tot 22,5 in 1935 (1931: 19,9,
1932: 20,6, 1933: 20,9, 1934: 21,8), viel voor 1936 de overigens
geringe vermindering tot 22,3 op, terwijl voor 1937 het gemid-
Het aantal mannelijke leerlingen met een betrekking is bij
beide soorten van cursussen naar verhouding voortdurend
grooter dan dat der vrouwelijke. Was het relatief aantal leer
lingen met een betrekking voor beide soorten van cursussen
gemiddeld over de jaren 1931/’35 kleiner dan gemiddeld over de
jaren 1926/’3O vooral bij de bijzondere cursussen zijn de ver
schillen belangrijk de verhoudingscijfers voor de jaren 1936
en 1937 zijn weer gunstiger.
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
15 Sept.
I.
II.
III.
IV.
VI.
Bijzondere
Bijzondere
18,8
23.5
18,4
21,5
13,1
14,8
14,6
13,8
Alle
klassen
te zamen
14,4
14,7
13,3
14,1
12,8
15.6
17,6
14,2
18,3
19,4
18,7
18,7
18,2
21,5
22,5
19,8
21,7
23,3
22,9
23,2
21,2
22,8
22,5
23,5
21,7
22,8
28,-
25,4
19,1
21, -
21,9
22, -
24, -
25,9
25, -
26,3
17,-
18,5
18,1
19.3
15,8
15.4
15,9
16,8
14,3
19,5
18,3
17,-
18,8
20,4
19,9
20,7
16,6
17,3
16,7
20,-
21,7
20,3
21,3
22,3
24,4
27,8
24,8
25, -
24,1
24.8
23,7
26, -
24,6
28,1
27,5
27,4
23,1
25,8
25,3
27,8
21,4
23,5
23,4
22,6
20,-
24,-
20,3
19.1
20,2
22,-
24,9
19,8
22,-
24,3
24,3
22,4
22,2
23,5
21,7
25,6
20,6
22,5
22,3
22,4
24,6
27,2
25,8
28,2
20,7
24.-
21,3
21,8
24,1
26,8
27,2
25,6
22,8
24,7
24,5
23,4
23,6
25,3
25,9
25,4
22,8
25,1
25,-
24,6
16,7
18,7
21,-
20,2
18,8
20,9
24,1
23,-
21,2
22,4
22,7
24,2
19,-
19,7
21,2
19,6
22,2
25,-
24,3
25,9
Openb. handels(dag)-
scholen. Gem. 1930/’34
1935
1936
1937
Alle richtingen
te zamen. Gem. 1930/’34
1935
1936
1937
Openbare gymnasia. Gem-1930/’34
1935
1936
1937
.Gem. 1930/’34
1935
1936
1937
Openbare h.b.s. Gem. 1930/’34
1935
1936
1937
Gem. 1930/’34
1935
1936
1937
i) 6e klasse alleen bij de h.b.s. voor meisjes; cyfers voor deze klasse niet berekend
wegens te kleine aantallen.
Gemiddeld aantal leerlingen c.q. per parallelklasse
in de verschillende klassen.