Bijlage 46 VERSLAG van den Koninklijken Schouwburg te ’s-Gravenhage over het jaar 1937. van het ge bouw. De Commissie van Beheer was bij den aanvang van het jaar Commissie van samengesteld als volgt: voorzitter: Prof. Ir. C. L. van der Bilt, Beheer. Wethouder van Onderwijs, als lid van het Dagelijksch Bestuur der Gemeente; leden: Mejuffrouw H. H. Blaauw, Mr. D. J. I. van den Oever, J. Spiesz en W. H. Vliegen, als leden van den Gemeenteraad en Mr. G. A. van Haeften, Mevrouw A. M. van HilleGaerthé, Dr. W. W. van der Meulen en Mr. J. A. Philipse, als leden uit de ingezetenen van ’s-Gravenhage; secretaris: Dr. Mr. A. Buriks, Chef van de afdeeling Onderwijs der Gemeente secretarie; plv. secretaris: D. E. Nieborg, plv. Chef van de af deeling Onderwijs der Gemeentesecretarie. Het personeel bestond aan het einde van het verslagjaar uit: Personeel. De toestand van het gebouw met inventaris was over het Toestand van het algemeen goed. Verbetering van een aantal zitplaatsen op het gebouw met Ie en 2e balcon is echter zeer wenschelijk. inventaris. Voor het seizoen 19371938 werden vanwege den Kon. Couponboekjes. Schouwburg couponboekjes ten verkoop aangeboden, geldig bij diverse gezelschappen, echter niet bij de voorstellingen van den vasten bespeler. Op 31 December 1937 waren in totaal 966 boekjes 9660 coupons) verkocht ten bedrage van f 13.680,43 netto. De kosten aan reclame, welke door de gezelschappen worden betaald, bedragen in totaal f 410,70. Aan den vasten bespeler werd het gebouw verhuurd tegen De verhuring het geldende tarief gedurende de maanden Januari t./m. Mei en September t./m. December, op de Vrijdag-, Zaterdag-, Zondag en feestdagavonden; bovendien op de Zondag- en feestdagmid- dagen. De overige avonden werd het gebouw zooveel mogelijk aan andere gegadigden verhuurd. Gedurende de zomermaanden Juni, Juli en Augustus werd 1 administrateur, in vasten dienst; 2 ambtenaren voor de administratie, in vasten dienst; 2 bureaulisten, in vasten dienst; 4 ambtenaren voor den tooneeldienst (waarvan 1 tevens dienst doet als concierge en hoofdcontroleur), in vasten dienst; 9 werklieden voor den tooneeldienst, in vasten dienst, benevens 4 losse avond werkers 1 werkman voor de centrale verwarming, in vasten dienst; 3 controleurs, waarvan 1 in lossen dienst; 1 suppoost, in lossen dienst; 1 portier, in lossen dienst; 5 ouvreuses, in lossen dienst; 2 terreinbewakers, in lossen dienst (aehterportiers) 5 werkvrouwen, in lossen dienst.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1937 | | pagina 931