25 9 Bij wijze van proef zijn in de vrije baan van de lijnen 11 en 9 eenige schuiflasschen naar eigen ontwerp ingebouwd. Op de Mient bij de Laan van Eik en Duinen is een inst ap - plaats voor lijn 5 gemaakt. Met het verbeteren van raillasschen, kruisingen en punt- stukken door middel van electrische lassching is regelmatig voortgegaan. De navolgende sporen zijn gesloopt: wissel voorm. lijn 2 AtjehstraatKoninginnegracht; sporen voorm. lijn 2 Alberdingk Thijmstraat; in- en uitruksporen Vaillantlaan tusschen Hobbemastraat en v. d. Vennestraat; het aanvankelijk voor lijn 16 bestemde gedeelte van het oom plex Goudenregenplein. De bovenleiding is gesloopt in de Wouwermanstraat, Wal- dorpstraat (gedeeltelijk), Leeghwaterplein, Slachthuiskade, Calandplein en Stieltjesstraat. II. Wijzigingen en uitbreidingen van het rollend materieel. Van het in 1927 ingebrachte rollend materieel is de volle inbrengwaarde van 169 motorwagens en 82 aanhangwagens in het Fonds Rollend Materieel gestort. Van dit materieel zijn eenige jaren geleden 81 motorwagens verbouwd en gemoderni seerd, 36 daarvan zijn ingericht voor eenmanbedrijf, terwijl van de overige 88 motorwagens 30 nog in dienstvaardigen staat ver- keeren en de verdere 58 stuks gesloopt zijn of voor slooping buiten dienst zijn gesteld. De 81 gemoderniseerde motorwagens zijn geregeld in dienst, de 30 in dienstvaardigen staat verkeerende, niet verbouwde motorwagens worden in het zomerseizoen en bij groote verkeers drukte gebruikt. Van de 82 ingébrachte aanhangwagens zijn 20 stuks gesloopt, de overige 62 stuks verkeeren in dienstvaardigen toestand. De 30 niet verbouwde motorwagens en de 62 aanhangwagens staan thans te boek voor f 1,per wagen. Het stadstramwagenpark bestond op 31 December 1938 uit: 227 motorwagens en 258 aanhangwagens. De motorwagens genummerd van 250 t./m. 279 zijn van nieuwe trucks voorzien. De houten zitbanken zijn vervangen door met leder bekleede banken. Van de motorwagens No. 25 en No. 51 t./m. No. 60 zijn de nokkenrijschakelaars vervangen door snelrijschakelaars. De vrij gekomen nokkenrijschakelaars zijn op de motorwagens type 290 geplaatst. a. TRAMWEGMATERIEEL.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1938 | | pagina 478