25 11 Het onderhoud der bussen betrof in hoofdzaak het gewone dagelijksche onderhoud en de gebruikelijke revisies. Be aanrij beschadigingen waren alle van geringe beteekenis en werden, behoudens de herstellingen aan de carrosserieën, in eigen beheer hersteld. Na reviseering der motoren werden 2 als autobus buiten dienst gestelde wagens verbouwd tot laschwagens voor Weg en Gebouwen. Er werd een aanvang gemaakt met het verchromen van de cylinders der dieselmotoren. Van de 12 wagens No. 100 t./m. 111 werden twee klapramen vervangen door verstelbare schuiframen. In 1938 werden door ons afgekeurd en buiten dienst gesteld: 7 Minerva bussen, geloopen hebbende 394.000 tot 499.000 km. De aflevering der 20 nieuwe Kromhout/Verheul dieselbussen heeft geleidelijk plaats gevonden tusschen 4 Februari en 25 Mei 1938. De benizinebussen verbruikten gem. 1,59 liter olie per 100 km, dieselbussen 0,423 100 Ter besparing van wegenbelasting werden in de minder drukke perioden een aantal bussen buiten dienst gesteld. Aan de personen-, vracht-, montage- en verdere werkauto’s zijn de gewone reparaties verricht. 354.302 liter benzine over 833.683 buskm, gemiddeld 2,353 buskm per liter benzine, 692.191 liter dieseloline over 3.259.847 buskm., gemiddeld 4,709 buskm per liter dieseloline. NIEUW MATERIEEL. WIJZIGINGEN AAN BUSMATERIEEL. TIJDELIJK BUITEN DIENST GESTELD MATERIEEL. AFGEKEURD MATERIEEL. BRANDSTOFVERBRUIK. MOTOROLIEVERBRUIK. ONDERHOUD EN HERSTELLINGEN BUSMATERIEEL. C. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1938 | | pagina 480