25 8 28 8 8 32 5 18 6 bussen 4 alle met Kromhout Dieselmotor. afstand van 260 m eenigszins in noord-westelijke richting omgeschoven. Ter verbetering van de baan is nabij het Haagsche Schouw een draineering en 150 m betonschoeiing aangebracht. In verband met de vordering door het Luchtvaartbedrijf van de rechterhelft der remise Wassenaar zijn nabij deze remise verschillende voorzieningen, zooals het maken van een tijde lijk opstelspoor voor oude tramwagens, het aanbrengen van een gedeelte bestrating en diverse andere werkzaamheden ten behoeve van dat bedrijf uitgevoerd. Diversen. Op lijn 11 vóór den boog bij de Wouwermanstraat is een automatisch railsmeerapparaat aangebracht. De sporen in de Wouwermanstraat, Bleekerslaan, Westeinde en Warmoezierstraat zijn gesloopt, alsmede van voormalige lijn 2 de sporen Leeghwaterplein, Slachthuiskade, Caland- plein en Stieltjesstraat. Met het verbeteren van raillasschen, kruisingen en punt- stukken, door middel van electrisch lasschen, is regelmatig voortgegaan. 61 Dieselbussen. Totaal 92 bussen. II. Wijzigingen en uitbreidingen van het rollend materieel. a. TRAMWEGMATERIEEL. In het tramwagenpark is in den loop van 1939 geen wijziging gekomen. Het wagenpark bestond op 31 December 1939 uit: 227 motorwagens en 258 aanhangwagens. Het noodige materiaal voor lichtafscherming der rijtuigen ingeval van gevaar voor luchtaanvallen is aangeschaft. b. AUTOBUSMATERIEEL. Wagenpark. Op 1 Januari 1939 bedroeg het aantal bussen 92, verdeeld als volgt: 17 Minerva bussen 5 toerbussen voor 32 8 personen, met openschuif baar dak, met openschuif baar dak, 31 Benzinebussen. 14 Minerva bussen voor 40 8 personen 27 Kromhout 40 8 20 39 13

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1939 | | pagina 484