43
40
den zijn. Bij deze bewerking was het niet mogelijk, de verdee-
ling van de leerkrachten naar de verschillende inrichtingen
en richtingen van onderwijs te handhaven. In het volgende
overzicht worden daarom slechts de totale aantallen gegeven,
betrekking hebbend op de instellingen vermeld in staat IX. Voor
zoover de gegevens volledig zijn verstrekt, is ten slotte rekening
gehouden met de lesuren gegeven aan andere inrichtingen dan
de in den staat vermelde.
Door rekening te houden met dubbeltellingen verminderde
het aantal leerkrachten naar den toestand bij den aanvang van
de leerjaren in 1935 t./m. 1939 onderscheidenlijk van 559 tot 450,
van 573 tot 458. van 560 tot 457, van 565 tot 467 en van 570 tot
475. Daardoor heeft de verdeeling van de leerkrachten naar het
aantal lesuren per week op deze tijdstippen een zeer belangrijke
wijziging ondergaan. Van de leerkrachten op die data waren er
onderscheidenlijk 88 (19,6 pCt.), 108 (23,6 pCt.), 98 (21,4 pCt.), 93
(19,9 pCt.) en 91 (19,2 pCt.) verbonden aan andere niet in
staat IX vermelde inrichtingen. Medetellend de lesuren aan
die instellingen, heeft de verdeeling der leerkrachten opnieuw
een sterke wijziging ondergaan.
I 7,2
-• c 5,5 I c
VERSLAG VOORTGEZET ONDERWIJS.
6
11
10
15
lesuren per week.
60
95
51
57
146
127
34
570
18
46
21
47
143
151
475
49
Idem
3,2
4,4
n
n
n
n
15-9’39
15-9-’38
15-9-’37
15-9-’36
15-9-’35
3,5
4,8
4,2
43
44
40
34
34
159
194
181
189
Totaal
aantal leer
krachten.
100,-
100,-
100,-
100,-
100,-
1
t./m. I t lm. I t./m.
5
31
en
meer.
16
t./m.
20
78
54
64
61
78
475
467
457
458
4 50
21
t./m.
25
15
17
21
20
18
34
28
25
25
28
4,6
4,4
4,-
i 26,3
23,3
24,1
23,4
24,7
125
109
110
107
111 I 162
33,5
41,6
39.6
41,3
36,-
Aantal, niet rekening houdende
met dubbeltellingen
Aantal, rekening houdende met
dubbeltellingen
Aantal, medetellende de lesuren
aan andere, niet in staat IX
vermelde, inrichtingen
15-9-’39
15-9-’38
15-9-’37
15-9-’36
15-9’35
9.-
9,4
8,7 i
7,4 I
7,6
Leerkrachten met
26 I
t./m.
30
21
21
16
22
19
In pCt. van het totaal.
16,4
11.6
14,-
13,3
17,3
3,6 6.- 4,5
5.4
6,2