17 16 Aanleg Moerweg. Profielswijziging Aanleg tweeden rijweg Laan van Meerder- voort en Kjjk- duinschestraat. Verbreeding Laan van Eik en Duinen. Vaststelling voorgevel- rooilün Rjjs- wjjkscheweg. Bouw brug over den Trekvliet en aanleg toe- horst gangswegen. gedeelte van het ruiterpad tot rijwielpad wordt ingericht, het rijwielpad aan de n.o.-zijde wordt verbreed tot 2,50 m en de tonrondte van den weg wordt verminderd; tevens werden de gelden voor deze wijziging beschikbaar gesteld (Bijlage No. 97). In zijn vergadering van 8 Juli 1940 besloot de Raad tot vast stelling van de voorgevelrooilijn aan de n.o.-zijde van den Rjjs- wijkscheweg bij het viaduct (Bijlage No. 234). Ten einde een verbinding tot stand te kunnen brengen tusschen de terreinen begrepen in het uitbreidingsplan Binck- en het Laakkwartier, besloot de Raad in zijn vergadering van 23 September 1940 tot den bouw van een brug over den Dit Raadsbesluit is door Gedeputeerde Staten goedgekeurd bij hun besluit van 1 October 1940. In zijn vergaderingen van 8 Januari 1940 en 23 September 1940 besloot de Gemeenteraad tot aanleg van onderscheidenlijk het eerste en het tweede gedeelte van den Moerweg (Bijlagen Nos. 592—1939 en 341). Deze weg zal het begin zijn van een nieuwe verbinding in de richting Delft, aanvangende bü het Veluweplein en zal bij de grens der Gemeente aansluiten aan een door de Provincie aan te leggen weg naar Delft-West en Rotterdam-West (Schiedam). In aansluiting aan het vermelde in het jaarverslag over 1939 kan thans worden medegedeeld, dat het voor het verkrijgen van een goede en regelmatig verloopende oostelijke straatbegren- zing noodig was met de N.V. Begraafplaats „Nieuw Eyken- duynen” een ruiling van grond aan te gaan, waarbij de N.V. 233 m2 grond afstaat en 33 m2 terugontvangt, terwijl op de nieu we grensscheiding voor gezamenlijke rekening een muur zal worden gebouwd. Het onderhoud van dezen muur komt geduren de de eerste 6 jaar voor rekening van de Gemeente, daarna voor gezamenlijke rekening. Hiertoe besloot de Raad in zijn vergadering van 1 April 1940 (Bijlage No. 124). In zijn vergadering van 23 September 1940 besloot de Raad gelden beschikbaar te stellen voor het in werkverschaffing doen aanleggen van de puinfundeering van den tweeden rijweg Laan van Meerdervoort tusschen Muurbloemweg en Kijkduinsche- straat, alsmede van den tweeden rijweg met rijwielpad en voet pad naar de Kijkduinschestraat (Bijlage No. 310). Profielswijziging Een voorstel tot wijziging van het profiel van den Lange Lange Vijver- Vijverberg werd door de Verkeerseonferentie aan Burgemeester berg. en Wethouders ingezonden. Deze hebben in verband met de tot zuinigheid manende tijdsomstandigheden besloten hiervan voor- loopig af te zien. In zijn vergadering van 18 Maart 1940 besloot de Raad tot Nieuwe Park- wijziging van het profiel van de Nieuwe Parklaan, waarbij een laan. VERSLAG STADSONTWIKKELING EN VOLKSHUISVESTING.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1940 | | pagina 256