17
16
Aanleg Moerweg.
Profielswijziging
Aanleg tweeden
rijweg Laan
van Meerder-
voort en Kjjk-
duinschestraat.
Verbreeding
Laan van Eik
en Duinen.
Vaststelling
voorgevel-
rooilün Rjjs-
wjjkscheweg.
Bouw brug over
den Trekvliet
en aanleg toe- horst
gangswegen.
gedeelte van het ruiterpad tot rijwielpad wordt ingericht, het
rijwielpad aan de n.o.-zijde wordt verbreed tot 2,50 m en de
tonrondte van den weg wordt verminderd; tevens werden de
gelden voor deze wijziging beschikbaar gesteld (Bijlage No. 97).
In zijn vergadering van 8 Juli 1940 besloot de Raad tot vast
stelling van de voorgevelrooilijn aan de n.o.-zijde van den Rjjs-
wijkscheweg bij het viaduct (Bijlage No. 234).
Ten einde een verbinding tot stand te kunnen brengen
tusschen de terreinen begrepen in het uitbreidingsplan Binck-
en het Laakkwartier, besloot de Raad in zijn vergadering
van 23 September 1940 tot den bouw van een brug over den
Dit Raadsbesluit is door Gedeputeerde Staten goedgekeurd
bij hun besluit van 1 October 1940.
In zijn vergaderingen van 8 Januari 1940 en 23 September
1940 besloot de Gemeenteraad tot aanleg van onderscheidenlijk
het eerste en het tweede gedeelte van den Moerweg (Bijlagen
Nos. 592—1939 en 341).
Deze weg zal het begin zijn van een nieuwe verbinding in de
richting Delft, aanvangende bü het Veluweplein en zal bij
de grens der Gemeente aansluiten aan een door de Provincie aan
te leggen weg naar Delft-West en Rotterdam-West (Schiedam).
In aansluiting aan het vermelde in het jaarverslag over 1939
kan thans worden medegedeeld, dat het voor het verkrijgen van
een goede en regelmatig verloopende oostelijke straatbegren-
zing noodig was met de N.V. Begraafplaats „Nieuw Eyken-
duynen” een ruiling van grond aan te gaan, waarbij de N.V.
233 m2 grond afstaat en 33 m2 terugontvangt, terwijl op de nieu
we grensscheiding voor gezamenlijke rekening een muur zal
worden gebouwd. Het onderhoud van dezen muur komt geduren
de de eerste 6 jaar voor rekening van de Gemeente, daarna voor
gezamenlijke rekening.
Hiertoe besloot de Raad in zijn vergadering van 1 April 1940
(Bijlage No. 124).
In zijn vergadering van 23 September 1940 besloot de Raad
gelden beschikbaar te stellen voor het in werkverschaffing doen
aanleggen van de puinfundeering van den tweeden rijweg Laan
van Meerdervoort tusschen Muurbloemweg en Kijkduinsche-
straat, alsmede van den tweeden rijweg met rijwielpad en voet
pad naar de Kijkduinschestraat (Bijlage No. 310).
Profielswijziging Een voorstel tot wijziging van het profiel van den Lange
Lange Vijver- Vijverberg werd door de Verkeerseonferentie aan Burgemeester
berg. en Wethouders ingezonden. Deze hebben in verband met de tot
zuinigheid manende tijdsomstandigheden besloten hiervan voor-
loopig af te zien.
In zijn vergadering van 18 Maart 1940 besloot de Raad tot
Nieuwe Park- wijziging van het profiel van de Nieuwe Parklaan, waarbij een
laan.
VERSLAG STADSONTWIKKELING EN VOLKSHUISVESTING.