25
9
WIJZIGINGS- EN UITBREIDINGSWERKEN, WIJZIGIN-
GEN IN DE EXPLOITATIE.
Het volgende resumé geeft een overzicht van de voornaamste
wijzigingen, die in den loop van het verslagjaar zijn aangebraeht.
RAAD VAN BEHEER EN DIRECTIE.
Gedurende het verslagjaar kwam geen wijziging in de samen
stelling van den Raad van Beheer en Directie, echter vertoefde
het lid Mr. S. van Houten bij het uitbreken van den oorlog
buitenslands. Daar voorzien werd, dat de Heer van Houten niet
in de mogelijkheid zou verkeeren voor het sluiten van den vrede
hier te lande terug te keeren, werd de Heer Jhr. Mr. W. H. den
Beer Poortugael op voorstel van Aandeelhouders B, ingevolge
het bepaalde in artikel 7 der Statuten door den Raad van Beheer
als diens plaatsvervanger aangewezen.
Hoewel de Heer F. N. V. Quant gedurende het volle verslag
jaar deel heeft uitgemaakt van het College van den Raad van
Beheer, heeft de Heer Quant niet meer kunnen meewerken aan
de samenstelling van dit verslag. Den 31 Januari 1941 is de
Heer Quant tot ons groot leedwezen overleden. Wij zullen zijn
rustige en steeds ernstig doordachte adviezen noode missen en
zijn nagedachtenis steeds in hooge eere houden.
I. Technische wijzigingen in het tramwegnet.
Lijn 2. Ten behoeve van de doortrekking van deze lijn langs
de Sportlaan van hoek Kwartellaan tot hoek Buizerdlaan
werden op dit traject sporen en bovenleiding gelegd.
Lijn 5. Ten behoeve van de doortrekking van deze lijn langs
de Mient van hoek Laan van Eik en Duinen naar de Wal-
nootstraat werden op dit traject sporen en bovenleiding
gelegd.
Lijn 8. In verband met een wijziging van het straatprofiel en
asphalteering werden de sporen tusschen Zeestraat en
Nassauplein omgeschift en gedeeltelijk vernieuwd (944 m
rails). De wisselcomplexen JavastraatZeestraat en Java-
straatAlexanderstraat werden vernieuwd.
Lijn 9. Ingevolge den aanleg van een rijwielpad werden op de
Nieuwe Parklaan bij de Witte Brug, Wagenaarweg, Cremer-
weg, Nieuwe Duinweg en Stevinstraat instapplaatsen
gemaakt.
Lijn I1. Ingevolge een door de Duitsche Bezettingsautoriteiten
aan de Gemeente ’s-Gravenhage gegeven opdracht, moesten
de trams van het Plein verdwijnen. In verband hiermede zijn
voor de beide buitenlijnen nieuwe eindpunten gemaakt op de