25 9 WIJZIGINGS- EN UITBREIDINGSWERKEN, WIJZIGIN- GEN IN DE EXPLOITATIE. Het volgende resumé geeft een overzicht van de voornaamste wijzigingen, die in den loop van het verslagjaar zijn aangebraeht. RAAD VAN BEHEER EN DIRECTIE. Gedurende het verslagjaar kwam geen wijziging in de samen stelling van den Raad van Beheer en Directie, echter vertoefde het lid Mr. S. van Houten bij het uitbreken van den oorlog buitenslands. Daar voorzien werd, dat de Heer van Houten niet in de mogelijkheid zou verkeeren voor het sluiten van den vrede hier te lande terug te keeren, werd de Heer Jhr. Mr. W. H. den Beer Poortugael op voorstel van Aandeelhouders B, ingevolge het bepaalde in artikel 7 der Statuten door den Raad van Beheer als diens plaatsvervanger aangewezen. Hoewel de Heer F. N. V. Quant gedurende het volle verslag jaar deel heeft uitgemaakt van het College van den Raad van Beheer, heeft de Heer Quant niet meer kunnen meewerken aan de samenstelling van dit verslag. Den 31 Januari 1941 is de Heer Quant tot ons groot leedwezen overleden. Wij zullen zijn rustige en steeds ernstig doordachte adviezen noode missen en zijn nagedachtenis steeds in hooge eere houden. I. Technische wijzigingen in het tramwegnet. Lijn 2. Ten behoeve van de doortrekking van deze lijn langs de Sportlaan van hoek Kwartellaan tot hoek Buizerdlaan werden op dit traject sporen en bovenleiding gelegd. Lijn 5. Ten behoeve van de doortrekking van deze lijn langs de Mient van hoek Laan van Eik en Duinen naar de Wal- nootstraat werden op dit traject sporen en bovenleiding gelegd. Lijn 8. In verband met een wijziging van het straatprofiel en asphalteering werden de sporen tusschen Zeestraat en Nassauplein omgeschift en gedeeltelijk vernieuwd (944 m rails). De wisselcomplexen JavastraatZeestraat en Java- straatAlexanderstraat werden vernieuwd. Lijn 9. Ingevolge den aanleg van een rijwielpad werden op de Nieuwe Parklaan bij de Witte Brug, Wagenaarweg, Cremer- weg, Nieuwe Duinweg en Stevinstraat instapplaatsen gemaakt. Lijn I1. Ingevolge een door de Duitsche Bezettingsautoriteiten aan de Gemeente ’s-Gravenhage gegeven opdracht, moesten de trams van het Plein verdwijnen. In verband hiermede zijn voor de beide buitenlijnen nieuwe eindpunten gemaakt op de

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1940 | | pagina 396