25
io
5
32 8
10 Benzinebussen.
Turfmarkt, waartoe sporen en bovenleiding gelegd zijn op
de Kalvermarkt, Nieuwe Haven en Turfmarkt.
Vernieuwd werden 2 wisselingangen en 168 m groef rails.
Lijn P. Het eindpunt te ’s-Gravenhage werd als bij lijn I1 ver
meld van het Plein naar de Turfmarkt verplaatst.
In verband met den bouw van een viaduct in den Rijksweg
No. 4 vond een omlegging van sporen en bovenleiding nabij
de Slaag plaats.
Vernieuwd werden 1943 dwarsliggers en 968 m boograils.
Diversen. Op verschillende plaatsen in het stadsnet werden
verder nog vernieuwd: 746 m rails, 1 verbindingswissel, 6
wisselingangen, 1 puntstuk en 1 enkelvoudige kruising.
De sporen op het Nassauplein en de Segbroeklaan werden
gesloopt.
Op 1 Januari 1940 bedroeg het aantal bussen 101, verdeeld als
volgt:
5 Minerva toerbussen voor 28 8 personen, met openschuif
baar dak.
met openschuif
baar dak.
II. Wijzigingen en uitbreidingen van het rollend materieel.
Het tramwagenpark bestond op 31 December 1940 uit: 227
motorwagens en 222 aanhangwagens.
Van deze 227 motorwagens zijn 216 wagens in dienstvaar-
digen staat, terwijl de overige 11 stuks voor andere doeleinden
dan den gewonen dienst gebruikt worden.
In den loop van het jaar werden 36 aanhangwagens voor
sloop buiten dienst gesteld.
De afscherming van de verlichting der rijtuigen werd in
verband met de gewijzigde verduisteringsvoorsehriften ver
beterd.
35 Motorwagens der stadslijnen zijn met snelr ij schakelaars
uitgerust. De daardoor vrijgekomen nokkenrijschakelaars zijn in
een overeenkomstig aantal motorwagens van Type 250 en 290
geplaatst ter vervanging van rijsehakelaars van een verouderd
type.
Bij wijze van proef zijn ook een 2-tal motorwagens der buiten
lijnen van snelrijschakelaars voorzien.
99
99
99
b. AUTOBUSMATERIEEL.
Wagenpark.
a. TRAMWEGMATERIEEL.