25 io 5 32 8 10 Benzinebussen. Turfmarkt, waartoe sporen en bovenleiding gelegd zijn op de Kalvermarkt, Nieuwe Haven en Turfmarkt. Vernieuwd werden 2 wisselingangen en 168 m groef rails. Lijn P. Het eindpunt te ’s-Gravenhage werd als bij lijn I1 ver meld van het Plein naar de Turfmarkt verplaatst. In verband met den bouw van een viaduct in den Rijksweg No. 4 vond een omlegging van sporen en bovenleiding nabij de Slaag plaats. Vernieuwd werden 1943 dwarsliggers en 968 m boograils. Diversen. Op verschillende plaatsen in het stadsnet werden verder nog vernieuwd: 746 m rails, 1 verbindingswissel, 6 wisselingangen, 1 puntstuk en 1 enkelvoudige kruising. De sporen op het Nassauplein en de Segbroeklaan werden gesloopt. Op 1 Januari 1940 bedroeg het aantal bussen 101, verdeeld als volgt: 5 Minerva toerbussen voor 28 8 personen, met openschuif baar dak. met openschuif baar dak. II. Wijzigingen en uitbreidingen van het rollend materieel. Het tramwagenpark bestond op 31 December 1940 uit: 227 motorwagens en 222 aanhangwagens. Van deze 227 motorwagens zijn 216 wagens in dienstvaar- digen staat, terwijl de overige 11 stuks voor andere doeleinden dan den gewonen dienst gebruikt worden. In den loop van het jaar werden 36 aanhangwagens voor sloop buiten dienst gesteld. De afscherming van de verlichting der rijtuigen werd in verband met de gewijzigde verduisteringsvoorsehriften ver beterd. 35 Motorwagens der stadslijnen zijn met snelr ij schakelaars uitgerust. De daardoor vrijgekomen nokkenrijschakelaars zijn in een overeenkomstig aantal motorwagens van Type 250 en 290 geplaatst ter vervanging van rijsehakelaars van een verouderd type. Bij wijze van proef zijn ook een 2-tal motorwagens der buiten lijnen van snelrijschakelaars voorzien. 99 99 99 b. AUTOBUSMATERIEEL. Wagenpark. a. TRAMWEGMATERIEEL.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1940 | | pagina 397