25 12 Het onderhoud der bussen betrof in hoofdzaak het gewone dagelijksche onderhoud. Aan eenige bussen werden grootere herstellingen uitgevoerd. De aanrijsehaden waren, behoudens één uitzondering, van geringen omvang en werden in eigen beheer hersteld. De schade aan de bussen tijdens de oorlogsdagen van 10 t./m. 14 Mei bedroeg ca. f 1.350,—, die tijdens de na-oorlogsdagen (evacuatie Rotterdam) ca. f 700, De door de benzinebussen afgelegde bus-kilometers zijn te gering om hierop een bruikbaar gemiddelde te baseeren. De Dieselbussen verbruikten gem. 0,473 liter per 100 km. Begin December 1940 werd een bestelling geplaatst bij de Kromhoutfabrieken voor de levering van nog 30 aanhangwagens met Imbert Gasgeneratoren en den ombouw van 30 Diesel motoren tot houtgasmotoren. De generator-installatie met aan- hangwagentje van bus Nr. 8 zal tegen Imbert Gasgenerator- installatie worden ingewisseld. De aflevering moet einde Februari 1941 beginnen met 3 stuks per week. Een der zandwagens werd omgebouwd tot tractor voor het sleepen van de generator-wagens. De door de benzinebussen afgelegde bus-kilometers zijn te gering om hierop een bruikbaar gemiddelde te baseeren. Over 2.505.797 buskm werd 375.365 1 Dieselolie verbruikt, overeenkomende met een gemiddelde van 4,355 buskm per liter Dieselolie. Tengevolge van de bijzondere tijdsomstandigheden is slechts een gedeelte van het wagenpark voor het gewone bedrijf be- noodigd en werd alleen voor dat gedeelte de Motorrijtuigbelas- ting betaald, n.L: van 1 Juni t./m. 15 Juli voor 40 bussen, 16 Juli 15 Sept. 61 half Augustus af werden buitendien 12 bussen van een 60-dagenkaart voorzien, waarop later wegens geen ge bruikmaking een bedrag gerestitueerd is geworden, 16 Sept. t./m. 31 Dec. voor 40 bussen. Onderhoud en herstellingen Bussen. Motorolieverbruik. Brandstofverbruik. Materieel in Bedrijf.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1940 | | pagina 399