9. Ill BINNENHAVENS EN VAARTEN. eepvaart tftvaart ^schepen om plaats vindt, is in deze cijfers niet be grepen. De scheepvaart was gedurende het ver slagjaar iets gunstiger dan voor 1940. In het geheel kwamen langs het havenkantoor aan de Laakhaven binnen 11.727 vaartuigen waarvoor het havengeld per reis werd betaald met een laadvermogen van 1.002.180 ton (van 1000 kg) tegen 10.242 vaartuigen met een laadvermogen van 905.115 ton in 1940; langs het havenkantoor aan de Mabrug 2.585 vaartuigen, waarvoor het havengeld per reis werd betaald, met een laadvermogen van 29.058 ton tegen 1.751 vaartuigen met een laadvermogen van 17.491 in 1940. De voornaamste aanvoeren waren: brand stoffen 280.516 ton; zand en grint 154.996 ton en bouwmaterialen 147.628 ton. Van 6 Januari 1941 tot en met 26 Januari d.a.v. en van 6 Februari 1941 tot en met 9 Februari d.a.v. was de vaart wegens ijs gang gestremd voor de scheepvaart. De beurtvaart had ook dit jaar te lijden van de tijdsomstandigheden; 55 vaartuigen onderhielden scheepvaartdiensten tusschen deze gemeente en andere plaatsen. Het aantal woonschepen bedroeg aan het

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1941 | | pagina 108