Mijne Heeren,
ALGEMEENE TOESTAND.
Wij hebben de eer U hierbij ons Verslag over den toestand
en de verrichtingen onzer Vennootschap over het jaar 1941, zoo
mede de Balans en de Verlies- en Winstrekening, afgesloten per
31 December 1941, ter goedkeuring aan te bieden.
In het verslag over 1940 werd reeds vermeld, dat het tram-
vervoer na de capitulatie spoedig weer een bevredigenden
omvang herkreeg, doch dat het autobusvervoer door de ophef
fing van de meeste autobuslijnen wegens de beperkte brand
stoffentoewijzing een sterken teruggang vertoonde en dat de
bezetting der trams daardoor, alsmede door de vermindering
van het auto- en taxivervoer, aanmerkelijk toenam.
Deze toeneming hield in het verslagjaar aan en zelfs in ver
sterkte mate, doordat ook het rij wiel verkeer tengevolge van
bandengebrek afnam, zoodat een deel van het rij wiel ver voer
naar de tram overging.
In de onderstaande tabel is een overzicht gegeven van de
stijgingen en dalingen der totale ontvangsten aan personen- en
goederenvervoer, reclame en diversen in de perioden Januari
t./m. April en Mei t./m. December van het jaar 1941, vergeleken
met diezelfde perioden van het jaar 1940, waarbij dus het ver-
gelijkingsjaar 1940 practisch verdeeld is in de periode voor het
uitbreken van den oorlog met Duitschland en de daarop vol
gende periode.
Mei t./m. December.
Januari t./m. April.
Totaal.
257.000 (—29,3%)
8.000 0,4 4-f 1.224.000(4-33,5 4-f 1.216.000 4-21,6
-f
20.000(— 4,6%)
Stadstramljjnen
Autobuslijnen
Delft
Leiden
4-f 174.000 (4-14,4 4-f 980.000(4- 38,4 4-11.154.000(4-30,6
237.000 (—53,4%)
4-, 15.000 (4- 8,3 4-„ 105.000(4-29,2 4-120.000(4-22,2
4-„ 40.000 (4-29,4 4-B 159.000(4-51,3 4-„ 199.000(4-44,6%)
Inter-
communale
Hjnen f
Te zamen