6 van de door den oorlog veroorzaakte risico’s, met vertrouwen tegemoet te zien. RAAD VAN BEHEER EN DIRECTIE. In de Algemeene Vergadering van Aandeelhouders op 11 Augustus 1942 werd op voorstel van Aandeelhoudster A aan den heer G. Joustra, en op diens verzoek mede aan den heer W. Drees, eervol ontslag verleend als leden van den Raad van Beheer, terwijl in hun plaats benoemd werden de heeren C. Cramer en N. Pliester. Tevens werd het Lid de heer G. P. J. Caspersz aangewezen tot Onder- V oorzitter. De heer Drees had van de oprichting onzer Vennootschap af deel uit gemaakt van ons College en daarin de plaats vervuld van Onder-Voorzitter. De heer Joustra had eerst sedert 1941 zitting in den Raad van Beheer. Hij was daarin opgenomen op voordracht van Burgemeester en Wethou ders na overleg met de vakvereenigingen. De opheffing dier vakvereeni- gingen bracht mede, dat Aandeelhoudster A er prijs op stelde zijn plaats door een ander te doen vervullen. Ofschoon na afloop van het verslagjaar vallende, zij reeds vermeld dat in de Algemeene Vergadering van Aandeelhouders op 15 Februari 1943 op voorstel van Aandeelhoudster A opnieuw’ een wijziging in de samenstelling van den Raad van Beheer tot stand is gekomen door het eervolle ontslag, verleend aan de heeren Prof. Ir. C. L. van der Bilt, Mr. A. J. M. Kuypers en Ir. J. Lely, die vervangen werden door de heeren Mr. G. L. A. van Dijk, Ir. 0. E. Ridder van Rappard en Ir. W. L. Z. van der Vegte, waarvan de beide eerstgenoemden tot Voorzitter, resp. Onder-Voorzitter werden be noemd, terwijl de heer Caspersz het ondervoorzitterschap weer neerlegde. In de samenstelling der Directie kwam geen wijziging. WIJZIGINGS-, VERNIEUWINGS- EN UITBREIDINGSWERKEN, WIJZIGINGEN IN DE EXPLOITATIE. Het volgende resumé geeft een overzicht van de voornaamste wijzi gingen, die in den loop van het verslagjaar zijn aangebracht. I. Technische wijzigingen en vernieuwingen van het tramwegnet. Lijn i. Nadat reeds 2808 m rails gelegd en 5 masten geplaatst waren ten behoeve van een beoogde verlenging van deze lijn naar Spoorwijk werd de ons aanvankelijk verleende ontheffing van het toepassingsverbod voor het verwerken van koper voor de bovenleiding tijdens de aanleg- werkzaamheden ingetrokken, zoodat de verdere uitvoering van dit werk stopgezet moest worden. Diversen. In verband met de behoefte aan aanhangwagenmaterieel werd aan 4 eindpunten van lijnen een tweede verbindingswissel ingebouwd, waardoor de motorwagens aan die punten hun eigen aanhangwagens weder mede terug kunnen nemen, zoodat de vroeger benoodigde reserve aanhangwagens uitgespaard worden. Het aantal schuiflasschen werd met 4 stel verhoogd. a. STADSNET.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1942 | | pagina 217