vertrokken naar ’s-Hertogenbosch.
Huybergen bij Bergen op Zoom.
Breda.
Sparrendaal bij Vugbt (N.Br.).
De overige 54 bussen zijn door de Duitsche Weermacht in huur gevor
derd. Hiervan zijn:
19 bussen
20
14
1 bus
Van de 31 op de lijnen dienstdoende generatorbussen zijn 13 bussen
aangewezen om zoo noodig dienst te doen voor de Sonderfahrbereitschaft
van de Duitsche Dienstpost.
Onderhoud en herstellingen Bussen.
Het onderhoud der bussen betrof in hoofdzaak het gewone dagelijksche
onderhoud en de groote revisies.
De aanrijschaden waren, behoudens één uitzondering, van geringen
omvang. De herstellingen werden in eigen beheer uitgevoerd.
Van de generator-aanhangwagens moesten alle cycloons, koelers en
voorreinigingstanks vernieuwd worden.
De door de benzine- en Dieselbussen af gelegde bus-kilometers waren
te gering om daarop een bruikbaar gemiddelde te baseeren.
Het hout- en turfverbruik bedroeg 1.361.318 kg over 827.548 bkm, dus
gem. 1,65 kg per bkm.
De generatorbussen verbruikten gem. 0.73 1 motorolie per 100 bkm.
Aan de personen-, vracht-, montage- en verdere werkauto’s werden de
gewone herstellingen verricht.
Op 31 December 1942 waren aantvezig:
2 personenauto’s,
1 Tractor houtgas-generator voor het aansleepen van generatorbussen,
1 Zandstrooiwagen, merk Minerva (benzinewagen),
1 Geldtransportwagen, merk Ford V 8 (persgasinstallatie),
1 noodploegauto,
2 vrachtauto’s,
6 bovenleidingsmontage-auto’s,
1 automontagewagen op rails,
3 auto’s voor laschapparaten.
III. Uitbreidingen en wijzigingen in de gebouwen en wachthuizen.
Diverse Gebouwen.
Hoofdkantoor. De verbouwing en uitbreiding van het hoofdkantoor kwam
voor een groot gedeelte gereed. De algeheele voltooiing van deze
omvangrijke werkzaamheden zal omstreeks Mei 1943 tegemoet gezien
kunnen worden.
Gebouwencomplex Lijsterbesstraat. Het schaftlokaal in de remise werd
zoodanig gewijzigd, dat een afzonderlijke wasch- en kleedgelegenheid
verkregen is.
9
Brandstofverbruik
Motorolieverbruik.
c. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S.