6 bovenleiding in de Goudenregenstraat tussehen in de Boschlaan bij 31 2 1 motorwagens open aanhgw. gesloten aanhgw. j230 aanhgw. electrische locomotieven pekelwagens oude mw. voor spec, doeleinden railreinigingswagens railslijpwagens lorries 212 74*) 156 2 16 3 2 2 2 36 Lijn 1. In de Sweelinckstraat zijn de sporen en bovenleiding opgebroken. Lijn 2. De masten, bovenleiding, haltepalen en een 7-tal abri’s op de Sportlaan en den Houtrustweg zijn verwijderd. Een 4-tal dezer abri’s zijn elders weer geplaatst, n.l. Carnegieplein, Laan Copes van Catten- burgh, Muurbloemweg en Maaldrift. De overige abri’s zijn opgeslagen. Lijn 3. Op de Kwartellaan en de Goudsbloemlaan zijn de sporen en boven leiding gesloopt. Lijn 3a. De sporen en Sneeuwbalstraat en Sportlaan zijn verwijderd. Lijn 7. Op den Wassenaarscheweg, bij de Javabrug en de Boschwachterswoning zijn verschillende tijdelijke wijzigingen in de sporen en bovenleiding aangebracht. Na gereedkomen der verdedi gingswerken werd een en ander, behoudens op de Javabrug, weer in den oorspronkelijken toestand teruggebracht. De abri bij de Javabrug moest worden afgebroken. Lijn 8. De sporen en bovenleiding bij Promenade zijn eenigszins gewijzigd. In verband met de splitsing van lijn 8 zijn ter plaatse 2 verbindings- wissels ingebouwd. Het publieke wachthuis bij Promenade moest wor den gesloopt. Lijn 9. In verband met het enkelspoor rijden bij de afsperring zijn bij de Witte Brug 2 wissels gelegd, terwijl, in verband met de splitsing van lijn 9, één verbindingswüssel is aangebracht bij de Atjehstraat. Het ter plaatse aanwezige wachthuis moest worden gesloopt. Lijn 10. De sporen en bovenleiding op het Stadhoudersplein en de Stad- houderslaan zijn verwijderd. Lijn 11. In de lus bij Zeerust is een gedeelte spoor- en bovenleiding opge broken. Het wachthuis Zeerust is over een afstand van ca. 10 m ver plaatst. De sporen en bovenleiding tussehen Stadhoudersplein en Groot Hertoginnelaan zijn gewijzigd. In verband hiermede is een ver- bindingswissel gelegd bij de Boreelstraat. Als gevolg van de splitsing van deze lijn zijn tussehen Groot Hertoginnelaan en Laan van Meerder- voort 2 verbindingswissels ingebouwd. Lijn 14. De sporen en bovenleiding in de Valeriusstraat zijn opgebroken. Lijn 14a. Op den Nieboerweg bij de Sportlaan is een wissel ingebouwd. Lijn P. Op den Benoordenhoutscheweg bij Filmstad zijn i.v.m. het enkel spoor rijden 1 wissel en 1 verbindingswissel ingebouwd. De abri Post- hof is verplaatst naar de overzijde van de sporen. II. Wyzigingen en uitbreidingen van het rollend materieel. Het tramwegmaterieel bestond op 31 December 1943 uit: Stadslijnen. 176 74 125 2 14 3 2 2 1 Hiervan kunnen 5 wagens ook als gesloten aw. dienst doen. Totaal. Buitenlijnen. c. DIVERSE WERKEN EN VOORZIENINGEN AAN SPOREN, BOVENLEIDING ENZ. IN DE GEEVACUEERDE GEBIEDEN I. V. M. HET MAKEN VAN VER DEDIGINGSWERKEN EN VORDERINGEN DOOR DE BEZETTENDE MACHT. a. TRAMWEGMATERIEEL.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1943 | | pagina 213