F 4 VERSLAG V. D. TIJDELIJKEN GEM. DIENST „BUR. FIN. AFWIKKELING EVACUATIE AANGELEGENHEDEN’. f Algemeen Secretariaat. f 19.125.067.73 Ten aanzien van de aantallen ambtenaren in de maanden September t./m. December valt op te merken, dat deze volkomen fictief zijn. Na het verdwijnen der N.S.B.-ambtenaren moesten zij op order van de directie toch in de sterkte opgenomen blijven. Vergelijking met de productie is daarom vrijwel niet mogelijk, te meer niet, omdat in No vember ook andere ambtenaren, in verband met de razzia’s, moesten verdwijnen. (Het aantal admini stratieve ambtenaren was in October, November en December onderscheidenlijk 55, 61 en 57). I. II. III. IV. VI. Het lid van de Liquidatie-Commissie van het Gemeentelijk Vestigingsbureau, P. C. WESSELING. 2.112,- 2.279,74 860.535,25 426.541,23 2.210,69 255,55 90,— 142.570^28 7.003,87 I. II. I. II. III. IV. V. VI. Omstreeks 1 Maart van het verslagjaar besloot de directie tot de instelling van een Algemeen Secretariaat, dat belast werd met de eindcontrole der correspondentie en het voeren van de briefwis seling. die van de directie uitging. Bovendien be hoorde tot zijn taak het ontvangen van publiek, dat zich niet met de beslissing van de loketambte- naren kon vereenigen en „in hooger beroep” wenschte te gaan. De derde taak van het secretariaat lag in de behandeling van allerlei algemeene zaken. De personeelsbezetting, welke uit drie leden be stond, onderging in den loop van het jaar enkele wijzigingen in verband met politieke kwesties. De veranderingen waren echter niet altijd verbete ringen. 667.647.01 208.218.22 14.501.207,37 226.467,39 1.003.124,04 597.376,51 477.428,67 F, F Comptabiliteit. Deze afdeeling werd, daar zij aan de gestelde eischen voldeed, in Juli niet gereorganiseerd en werd volkomen in den ouden vorm, als aangegeven in het vorige jaarverslag, gehandhaafd. Het volgende staatje geeft een overzicht van de uitgaven van het Bureau in den loop van het jaar. A. Algemeene kosten. Personeelsuitgaven Zakelijke uitgaven B. Eva cue’s. Transportkosten Opslagkosten. Huurvergoeding Inrichtingskosten Inkwartieringsvergoeding Overbruggingssteun. VII. Algemeene kosten C. Oorlogsgeweld vluchtelingen. Transportkosten Opslagkosten Inrichtingskosten Inkwartieringskosten Algemeene kosten D. Angstvluehtelingen. II. Inkwartieringsvergoeding E. „Sammelverwaltung”

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1944 | | pagina 191