9
I
Lijn 1'. Bij de Rotterdammerpoort te Delft werd een puntstuk en 14,10 m
rails vernieuwd.
Lijn F en F. Op deze lijnen werden geen vernieuwingswerken uitgevoerd.
Technische wijzigingen en vernieuwingen van het tramwegnet.
Lijn 3. In de Goudenregenstraat werd een tijdens de bezetting opgebroken
lijngedeelte, ter lengte van 220 m, weder aangelegd; op den Nieboerweg
werd een verbindingswissel ingebouwd.
Lijn 4. De doortrekking vanaf Leeghwaterplein via Slachthuisstraat,
Oudemansstraat, Goeverneurlaan tot van Zeggelenlaan kwam gereed.
Lijn 6. Op hel Hobbemaplein werd de zesvoudige kruising met het goede-
renspoor vernieuwd.
Op verschillende plaatsen van het net werden vernieuwd:
947 m rails,
10 tongstukken,
1 puntstuk,
3 dwarsliggers.
Lijn 7. Op de hulp-Javabrug werd enkelspoor gelegd, waardoor de spoor-
onderbreking op deze lijn werd opgeheven.
Lijn 8. In verband met het dichten van de tankgracht werd op den Sche-
veningscheweg bij Promenade 30 m rail ingebouwd en werd ter plaatse
een verbindingswissel gesloopt.
Lijn 9. Op de hulp-Wittebrug werden sporen en bovenleiding aangelegd,
waarmede ook op deze lijn de spooronderbreking werd opgeheven.
Lijn 11. Op den Kranenburgweg nabij het Stadhoudersplein werden sporen
en bovenleiding weder in den ouden toestand teruggebracht.
Overigens werden op verschillende plaatsen van het stadsnet diverse
schaden aan sporen en bovenleiding, veroorzaakt door oorlogsgeweld,
hersteld.
Lijn l1. Op verschillende plaatsen werden seinen gerepareerd, welke door
oorlogsgeweld beschadigd waren.
De sporen en bovenleiding over de hulpbrug bij de Hoornbrug zijn,
in verband met het sloopen dezer hulpbrug, verwijderd.
Lijn l2. Oorlogsgeweldschade op meerdere plaatsen aan sporen, boven
leiding, diensttelefoon, seinen, voeding- en retourkabels, werd hersteld.
De opengebroken sporen nabij Filmstad werden weder aangelegd, in
verband waarmede de verbindingsboog naar het spoor van lijn 4 nabij
viaduct Zijdelaan, welke in 1944 werd ingebouwd, teneinde de lijn over
een andere route te kunnen voeren, werd gesloopt; de sporen, boven
leiding en instapplaatsen bij het viaduct Zijdelaan werden in den ouden
toestand teruggebracht. Op den Lage Morschweg werden 148 st. dwars
liggers ingebouwd, ter vervanging van door het publiek gestolen dwars
liggers.
b. INTERCOMMUNALE LIJNEN.
a. STADSNET.
e. DIVERSE WERKEN EN VOORZIENINGEN AAN SPOREN, BOVENLEIDING
ENZ., IN VERBAND MET HET HERSTELLEN VAN OORLOGSGEWELD-
SCHADE EN HET WEDER IN DEN OUDEN TOESTAND BRENGEN VAN
VERSCHILLENDE LIJNGEDEELTEN.