9 I Lijn 1'. Bij de Rotterdammerpoort te Delft werd een puntstuk en 14,10 m rails vernieuwd. Lijn F en F. Op deze lijnen werden geen vernieuwingswerken uitgevoerd. Technische wijzigingen en vernieuwingen van het tramwegnet. Lijn 3. In de Goudenregenstraat werd een tijdens de bezetting opgebroken lijngedeelte, ter lengte van 220 m, weder aangelegd; op den Nieboerweg werd een verbindingswissel ingebouwd. Lijn 4. De doortrekking vanaf Leeghwaterplein via Slachthuisstraat, Oudemansstraat, Goeverneurlaan tot van Zeggelenlaan kwam gereed. Lijn 6. Op hel Hobbemaplein werd de zesvoudige kruising met het goede- renspoor vernieuwd. Op verschillende plaatsen van het net werden vernieuwd: 947 m rails, 10 tongstukken, 1 puntstuk, 3 dwarsliggers. Lijn 7. Op de hulp-Javabrug werd enkelspoor gelegd, waardoor de spoor- onderbreking op deze lijn werd opgeheven. Lijn 8. In verband met het dichten van de tankgracht werd op den Sche- veningscheweg bij Promenade 30 m rail ingebouwd en werd ter plaatse een verbindingswissel gesloopt. Lijn 9. Op de hulp-Wittebrug werden sporen en bovenleiding aangelegd, waarmede ook op deze lijn de spooronderbreking werd opgeheven. Lijn 11. Op den Kranenburgweg nabij het Stadhoudersplein werden sporen en bovenleiding weder in den ouden toestand teruggebracht. Overigens werden op verschillende plaatsen van het stadsnet diverse schaden aan sporen en bovenleiding, veroorzaakt door oorlogsgeweld, hersteld. Lijn l1. Op verschillende plaatsen werden seinen gerepareerd, welke door oorlogsgeweld beschadigd waren. De sporen en bovenleiding over de hulpbrug bij de Hoornbrug zijn, in verband met het sloopen dezer hulpbrug, verwijderd. Lijn l2. Oorlogsgeweldschade op meerdere plaatsen aan sporen, boven leiding, diensttelefoon, seinen, voeding- en retourkabels, werd hersteld. De opengebroken sporen nabij Filmstad werden weder aangelegd, in verband waarmede de verbindingsboog naar het spoor van lijn 4 nabij viaduct Zijdelaan, welke in 1944 werd ingebouwd, teneinde de lijn over een andere route te kunnen voeren, werd gesloopt; de sporen, boven leiding en instapplaatsen bij het viaduct Zijdelaan werden in den ouden toestand teruggebracht. Op den Lage Morschweg werden 148 st. dwars liggers ingebouwd, ter vervanging van door het publiek gestolen dwars liggers. b. INTERCOMMUNALE LIJNEN. a. STADSNET. e. DIVERSE WERKEN EN VOORZIENINGEN AAN SPOREN, BOVENLEIDING ENZ., IN VERBAND MET HET HERSTELLEN VAN OORLOGSGEWELD- SCHADE EN HET WEDER IN DEN OUDEN TOESTAND BRENGEN VAN VERSCHILLENDE LIJNGEDEELTEN.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1945 | | pagina 233