11
2
1
190 aanlig w.
electrische locomotieven
pekelwagens
oude mw. voor spec, doeleinden
railreinigingswagens
railslijpwagens
lorries
motorwagens
gesloten aanhgw.
open aanhangw.
182
153
37
2
11
2
2
2
2
Tengevolge van het tekort aan motorwagens, waardoor met 2 aan
hangwagens moest worden gereden, zijn veel motorankers verbrand, zodat
een aantal motorwagens buiten dienst moesten worden gesteld. Aangezien
voor het opnieuw wikkelen der ankers in eigen werkplaats veel tijd nodig
zou zijn, werden, ter bespoediging van deze herstellingen, een 5-tal fabrie
ken ingeschakeld. Bovendien werd de Rotterdamsche Electrische Tram
bereid gevonden ons 10 motoren in bruikleen af te staan. Hierdoor werd
het mogelijk, met de 14 van de R.E.T. overgenomen motorwagens, het
aantal dienstvaardige motorwagens geleidelijk te vergroten, zodat op
31 December dan ook 98 motorwagens voor de dienst beschikbaar waren,
met inbegrip van 18 stuks, welke voor kleine reparaties in de werk
plaatsen aanwezig waren.
Van railreinigingswagen No. 2 werd de vuilnis-tank vernieuwd.
Hoewel het verkrijgen van de benodigde materialen steeds met grote
Het op 31 December door Werkspoor of in eigen werkplaats gerepa
reerde materieel bedroeg 8 motorwagens en 15 aanhangwagens.
Van de Rotterdamse Electrische Tram werden 14 motorwagens over
genomen, welke, na enige wijzigingen aan de electrische uitrustingen en
na overgeschilderd te zijn, in bedrijf konden worden gesteld.
De motorwagens nos. 161-165 en 168 werden omgebouwd tob aanhang
wagens en genummerd 359-361 en 362. 5 motorwagens van deze serie, n.l.
de nos. 150-160-162-163 en 164, zijn afgekeurd en zullen worden gesloopt.
Van de 55 open aanhangwagens van het stadsnet zijn 18 stuks af ge
keurd, n.l. de nos. 400 t/m- 415-437 en 444; deze wagens waren alle afge
schreven tot op f 1,en zullen worden gesloopt. Bovendien werd 1 pekel-
wagen No. 9 af gekeurd, gesloopt en af geschreven.
In het begin van 1947 werden nog uit Duitsland teruggevoerd 25
motorwagens en 10 aanhangwagens van de stadslijnen, waaronder aan
hangwagen no. 157, welke zodanig beschadigd was, dat hij niet meer
gerepareerd kan worden. Hiermede was al het in 1944/45 gevorderde mate
rieel weder in ons bezit gekomen, met uitzondering van 1 motorwagen no.
818 en 1 aanhangwagen no. 552, welke in dermate beschadigde toestand
werden aangetroffen, dat op terugvoering geen prijs werd gesteld.
Op 31 December 1946 bestond het wagenpark uit:
146
126
37
2
9
2
2
2
1
11 motorwagens
16 aanhangwagens
4 pekelwagens
alle van de stadslijnen.
r
i
Buitenlijnen.
36
27
Totaal.
A. Voor de dienst geschikt materieel:
Stadslijnen.
B. Aanwezig in eigen werkplaats of bfj de wagenfabrieken om gerepareerd te worden: