I
13
56 Bussen totaal.
De materiaalvoorziening, zowel wat onderdelen als gereedschappen
betreft, gaf nog zeer veel moeilijkheden, die ook thans nog niet zijn opge
heven. Vaak moesten niet verkrijgbare onderdelen vervangen worden door
zulke, welke vervaardigd moesten worden uit wel beschikbaar materiaal.
5 nog in herstelling zijnde Kromhout-bussen zullen begin 1947 in
bedrijf kunnen worden gesteld.
Teneinde het autobus-wagenpark weder op het vooroorlogse peil te
brengen, werden 50 Kromhout-dieselbussen in bestelling gegeven, waar
voor de chassis zullen worden vervaardigd door de N.V. Kromhout motoren-
fabrieken; van de carrosseriën zullen 25 stuks' worden gemaakt door de
N.V. Beijnes en 25 stuks door de N.V. Werkspoor.
5
Aan de personen-, vracht-, montage- en verdere werkauto’s werden de
noodzakelijke herstellingen verricht.
Het aantal personenauto’s werd met 1 uitgebreid door de aanschaffing
van een gebruikte in goede staat verkerende „Horch”.
Eén der 2 reeds in het vorige boekjaar aangeschafte chassis, bestemd
voor bovenleiding-montagewagens, werd van een carrosserie met toren
inrichting voorzien.
Tevens werd een 3-tons Ford vrachtwagen aangekocht, welke gedeel
telijk bestemd is voor zandvervoer t.b-v. de afdeling Beweging en gedeelte
lijk voor de afdeling Weg Gebouwen.
213.674 km of gemiddeld 1,49 km per 1
1.274.750 3,87
De Minerva-bus bevond zich in zodanige staat, dat deze onbruikbaar
was en derhalve, na sloop van de bruikbare materialen, werd verkocht.
Van de 47 voor herstelling in aanmerking komende Kromhoutbussen
kwamen er 42 in 1946 gereed.
De aflevering van de in December 1945 bestelde 10 Chausson-auto-
bussen heeft plaats gehad in de periode Januari t./m. Mei.
In Juli werden nog 4 Chausson-autobussen besteld, welke in Augustus
afgeleverd werden.
Van de Chausson-bussen werd het aantal zitplaatsen tot 33 en van de
Kromhout-bussen tot 24 verminderd, waardoor het aantal staanplaatsen
tot resp. 30 en 27 kon worden verhoogd. Tevens werd, zowel in de Chausson-
bussen als in de Kromhout-bussen, in de achterzijde van de rechter zijwand
een toegangsdeur gemaakt en een zitplaats voor de conducteur aan
gebracht.
Op 31 December waren geheel gereed en in bedrijf:
14 Benzinehussen (Chausson)
42 Dieselbussen (Kromhout)
Benzine: 143.026 1 over
Disoline: 329.317,,
Benzinehussen gemiddeld 1,016 1 olie per 100 km
Dieselbussen 0,527 100
f
91
Onderhoud en herstellingen bussen.
c. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S.
Brandstofverbruik.
Motorolieverbruik.