10 I Locomotievenloods Delftselaan. De dakbedek king werd vernieuwd. Remise Wassenaar. Het buitenwerk van de 20 personeelwoningen werd geverfd. Remise Scheveningen. T.b.v. de watervoorzie ning in de pekelinrichting werden een dienst leiding van 100 mm diameter en een water leiding van 80 mm diameter aangelegd. In de eerste remise werd een nieuwe licht installatie aangebracht, ter vervanging van de door oorlogsgeweld beschadigde. sen is uitgebreid en bijgebouwd. Van de dakbedekking werd 1.700 m2 vernieuwd. De navolgende wijzigingen in de loop der lijnen kwamen tot stand. Lijn 1. 1 Mei. Eindpunt verlegd van Soestdijk- seplein naar Frankenslag, waardoor de vroe gere verbinding van het Statenkwartier met het S.S.station werd hersteld. 27 September. Eindpunt Frankenslag verlegd naar Prins Mauritslaan. Lijn 7. 1 Mei. Verlenging van Lijsterbesplein naar de Savomin Lohmanplein. Lijn 14. 1 Mei. Eindpunt verlegd van Lijster besplein naar Soestdijkseplein, in verband met omlegging lijn 1 naar Frankenslag. 1 Juni. Eindpunt verlegd naar het de Savor- nin Lohmanplein, waardoor de bewoners van het einde der Laan van Meerdervoort en om geving een rechtstreekse verbinding met Scheveningen verkregen en buslijn E kon worden opgeheven. Lijn 15. 1 Juni. Na een ingesteld onderzoek, waaruit bleek, dat het merendeel der bewo ners van het Zuiderparkkwartier prijs stelde op de verbindingen volgens de oorspronkelij ke route van lijn 1, werd de verbinding Zui- derparklaanS.S.station onder lijnnummer 15 hersteld. De eindpunt-verplaatsing als hierboven onder lijn 14 vermeld, kon hierdoor worden doorgevoerd. Diversen. Teneinde aaneengesloten lijnnummers te ver krijgen, werd met ingang van 1 Januari het lijnnummer 20 gewijzigd in 2. In verband met de uitvoering der werkzaam heden voor de bouw van een brug bij de Laan Copes van Cattenburch werd op lijn 9 tussen de Atjehstraat en de Laan Copes van Cattenburch van 20 Januari t./m. 16 Februari in de richting Scheveningen en van 17 Februari t./m. 22 Maart in de richting H.S.M. enkelspoor gereden. Tijdens de uitvoering van werkzaamheden aan de sporen op de hoek Laan van Meerdervoort— Laan van Eik en Duinen, werd op 7 April op lijn 2 tussen Meer en Bos en Laan van Eik en Duinen enkelspoor gereden, terwijl van 8 t./m. 13 April op dit traject de dienst met autobussen werd onderhouden. Wegens herstelwerkzaamheden aan de brug Haagse Schouw kon van 30 Mei t./m. 13 Juni niet verder dan tot dit punt gereden worden; gedu rende deze periode werd op het traject Haagse SchouwLeiden de dienst met autobussen on derhouden. Overigens moest, in verband met de uitvoe ring van vernieuwingswerken aan de sporen op lijn I2, gedurende onderstaande perioden enkel spoor worden gereden: Remise Frans Halsstraat. Het af rekenlokaal en de werkplaats werden vergroot; t.b.v. de dienstlokalen werd een verwarmingsinstalla- tie gemaakt. Een gedeelte der dakbedekking werd vernieuwd. Remise Lijsterbesstraat. De tekenkamer van de afdeling Weg en Gebouwen werd vergroot door bij trekking van een kamer en een ge deelte van de zolder; tevens werd een kamer voor de technisch hoofdambtenaar bijge bouwd. De bouw van een archiefruimte voor de afdeling Materieel en Werkplaats kwam gereed. De bouw van een instructielokaal voor nieuw personeel van de afdeling vervoer werd vol tooid; een uitbreiding van de bergplaatsen van de afdeling Hoofdmagazijn werd tot stand gebracht. Remise ’s-Gravenmade. De centrale-verwar- mingsinstallatie in de kantoren en werkplaat- een schoorsteen werd ca. De navolgende objecten werden gebouwd: Personeelwachthuis Gevers Deynootplein; Abri’s: Korte Voorhout hoek Prinsessegracht; Nieuwe Parklaan tegenover Circus straat; Scheveningseweg nabij Kanaalweg; Haagweg nabij Kamperfoeliestraat; Jul. v. Stolberglaan hoek Laan v. N. O. Indië; Appelstraat (eindp. lijn 5); Strandweg (eindp. lijn 11); Haagweg nabij de Hoornbrug. Voorts werden verplaatst: Personeelwachthuis Regentesselaan bij Loos- duinseweg naar Hildebrandplein; Personeelwachthuis Statenlaan naar Prins Mau ritslaan. abri’s. Wachthuizen en IV. Wijzigingen in de loop der lijnen. a. TRAMLIJNEN.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1948 | | pagina 323