10
I
Locomotievenloods Delftselaan. De dakbedek
king werd vernieuwd.
Remise Wassenaar. Het buitenwerk van de 20
personeelwoningen werd geverfd.
Remise Scheveningen. T.b.v. de watervoorzie
ning in de pekelinrichting werden een dienst
leiding van 100 mm diameter en een water
leiding van 80 mm diameter aangelegd.
In de eerste remise werd een nieuwe licht
installatie aangebracht, ter vervanging van
de door oorlogsgeweld beschadigde.
sen is uitgebreid en
bijgebouwd. Van de dakbedekking werd
1.700 m2 vernieuwd.
De navolgende wijzigingen in de loop der
lijnen kwamen tot stand.
Lijn 1. 1 Mei. Eindpunt verlegd van Soestdijk-
seplein naar Frankenslag, waardoor de vroe
gere verbinding van het Statenkwartier met
het S.S.station werd hersteld.
27 September. Eindpunt Frankenslag verlegd
naar Prins Mauritslaan.
Lijn 7. 1 Mei. Verlenging van Lijsterbesplein
naar de Savomin Lohmanplein.
Lijn 14. 1 Mei. Eindpunt verlegd van Lijster
besplein naar Soestdijkseplein, in verband
met omlegging lijn 1 naar Frankenslag.
1 Juni. Eindpunt verlegd naar het de Savor-
nin Lohmanplein, waardoor de bewoners van
het einde der Laan van Meerdervoort en om
geving een rechtstreekse verbinding met
Scheveningen verkregen en buslijn E kon
worden opgeheven.
Lijn 15. 1 Juni. Na een ingesteld onderzoek,
waaruit bleek, dat het merendeel der bewo
ners van het Zuiderparkkwartier prijs stelde
op de verbindingen volgens de oorspronkelij
ke route van lijn 1, werd de verbinding Zui-
derparklaanS.S.station onder lijnnummer
15 hersteld. De eindpunt-verplaatsing als
hierboven onder lijn 14 vermeld, kon hierdoor
worden doorgevoerd.
Diversen.
Teneinde aaneengesloten lijnnummers te ver
krijgen, werd met ingang van 1 Januari het
lijnnummer 20 gewijzigd in 2.
In verband met de uitvoering der werkzaam
heden voor de bouw van een brug bij de Laan
Copes van Cattenburch werd op lijn 9 tussen de
Atjehstraat en de Laan Copes van Cattenburch
van 20 Januari t./m. 16 Februari in de richting
Scheveningen en van 17 Februari t./m. 22 Maart
in de richting H.S.M. enkelspoor gereden.
Tijdens de uitvoering van werkzaamheden aan
de sporen op de hoek Laan van Meerdervoort—
Laan van Eik en Duinen, werd op 7 April op
lijn 2 tussen Meer en Bos en Laan van Eik en
Duinen enkelspoor gereden, terwijl van 8 t./m.
13 April op dit traject de dienst met autobussen
werd onderhouden.
Wegens herstelwerkzaamheden aan de brug
Haagse Schouw kon van 30 Mei t./m. 13 Juni niet
verder dan tot dit punt gereden worden; gedu
rende deze periode werd op het traject Haagse
SchouwLeiden de dienst met autobussen on
derhouden.
Overigens moest, in verband met de uitvoe
ring van vernieuwingswerken aan de sporen op
lijn I2, gedurende onderstaande perioden enkel
spoor worden gereden:
Remise Frans Halsstraat. Het af rekenlokaal en
de werkplaats werden vergroot; t.b.v. de
dienstlokalen werd een verwarmingsinstalla-
tie gemaakt. Een gedeelte der dakbedekking
werd vernieuwd.
Remise Lijsterbesstraat. De tekenkamer van de
afdeling Weg en Gebouwen werd vergroot
door bij trekking van een kamer en een ge
deelte van de zolder; tevens werd een kamer
voor de technisch hoofdambtenaar bijge
bouwd. De bouw van een archiefruimte voor
de afdeling Materieel en Werkplaats kwam
gereed.
De bouw van een instructielokaal voor nieuw
personeel van de afdeling vervoer werd vol
tooid; een uitbreiding van de bergplaatsen
van de afdeling Hoofdmagazijn werd tot
stand gebracht.
Remise ’s-Gravenmade. De centrale-verwar-
mingsinstallatie in de kantoren en werkplaat-
een schoorsteen werd
ca.
De navolgende objecten werden gebouwd:
Personeelwachthuis Gevers Deynootplein;
Abri’s: Korte Voorhout hoek Prinsessegracht;
Nieuwe Parklaan tegenover Circus
straat;
Scheveningseweg nabij Kanaalweg;
Haagweg nabij Kamperfoeliestraat;
Jul. v. Stolberglaan hoek Laan v. N. O.
Indië;
Appelstraat (eindp. lijn 5);
Strandweg (eindp. lijn 11);
Haagweg nabij de Hoornbrug.
Voorts werden verplaatst:
Personeelwachthuis Regentesselaan bij Loos-
duinseweg naar Hildebrandplein;
Personeelwachthuis Statenlaan naar Prins Mau
ritslaan.
abri’s.
Wachthuizen en
IV. Wijzigingen in de loop der lijnen.
a. TRAMLIJNEN.