II. ver- ver- Piet 2 1 8 motorwagens gesloten aanhgw. open aanhgw. 222 182 35 2 15 2 2 2 2 De vervanging van oud model halteborden door nieuw model op alle stadstram- en bus lijnen werd voltooid. Op de volgende plaatsen werden materialen van reeds eerder buiten dienst gestelde spo ren uit de straat verwijderd: Juliana van Stolberglaan 1.200 m rails, Houtrustbrug 4 tongstukken, Sportlaan nabij Kwartellaan een kruising- complex met aansluitende rails, Lange Poten 646 m rails, Badhuisstraat nabij Marcelisplein 333 m rails, 2 tongstukken en 1 puntstuk, le v. d. Bosstraat 5 bovenleidingmasten. 36 27 Voorts werden de navolgende materialen door nieuwe vervangen: 203 m rails, 9 tongstukken, 2 puntstukken. Lijn P. De volgende vernieuwingswerken wer den uitgevoerd: Tussen Kievietslaan en Wildrust 2.144 m vignolarails N.P.30 vervangen door 2.000 m vignolarails N.P.42 en 144 m groefrails N.P.4. Tussen Sophialaan en Kieviet 828 m vignola rails N.P.30 vervangen door groefrails N.P.4 en 4a. Groot Haesebroekseweg 360 m vignolarails N.P.30 verwisseld met bruikbare oude rails en 1.049 dwarsliggers vervangen. Stoeplaan 480 m vignolarails N.P.30 verwis seld met bruikbare oude rails en 947 dwars liggers vervangen. Zijdeweg 390 m vignolarails N.P. 30 verwis seld met bruikbare oude rails en 1.472 dwars liggers vervangen. Leidsestraatweg en Benoordenhoutseweg tus sen Viaduct en Jozef Israëlslaan 6.680 m stroomdraad 80 qmm en 4.060 m draadkabel 70 qmm vervangen. Turfmarkt 1 complete verbindingswissel ver vangen. Op verschillende baanvakken werden ove rigens de volgende materialen vervangen: 333 m rails. 4 tongstukken, 1 puntstuk. diverse bovenleidingsmaterialen. Voorts werden, in verband met wijziging van de Rijksweg nabij de Haagse Schouw, 3 bovenleidingmasten geplaatst en 2 wijderd. Lijn P. De volgende materialen werden vangen: 110 m rails, 2 tongstukken. Diversen. In de Boekhorststraat, Koningstraat, Heinstraat en Jurriaan Kokstraat werd de betonfundering onder de sporen hersteld. Op de Lijnbaan, Zuiderparklaan, Dierense- laan, het de Savornin Lohmanplein en op lijn I2 nabij de Kieviet werd de baan met grintzand af gedekt. De instapplaats van lijn 7 op het de Savornin Lohmanplein, alsmede de instapplaatsen van lijn I2 nabij Wildrust, Drie Papegaaien en Lage Morsweg werden verlengd. Bij de standplaats van buslijn T op het Sta tionsplein werd een hek voor rij vorming ge plaatst. 217 aanhgw. electrische locomotieven pekelwagens oude mw. voor spec, doeleinden railreinigingswagens railslijpwagens lorries. Van dit wagenpark waren op 31 December voor de dienst beschikbaar: 190 motorwagens 165 gesloten aanhangwagens 34 open aanhangwagens 2 electrische locomotieven 15 pekelwagens 2 railreinigingswagens 2 railslijpwagens. De laatste 2 motorwagens van de nieuwe serie type 201, n.l. de nos. 215 en 216 werden door de fabriek af geleverd en in dienst gesteld. Eerst tegen het einde van de zomer werd één der P.C.C.-ears van de fabriek ontvangen; aan gezien aan deze eerste proefwagen nog verschil lende voorzieningen moesten worden getroffen, kon in dit verslagjaar de regelmatige indienst- stelling nog niet plaats hebben. Wederom werden 8 motorwagens van het type 250 van nieuwe motoren, assen, tandwielen en weerstanden voorzien en werd gelijktijdig een gedeelte der electrische kabels vernieuwd. Van de aanhangwagens nos. 767 t./m. 770 der stadslijnen, alsmede van de motorwagens nos. 51, 59, 68 en 69 en de aanhangwagens nos. 106, 110 en 113 der buitenlijnen werden de oude druk- lucht-reminstallaties door nieuwe installaties, systeem „Westinghouse”, vervangen. Op 31 December bestond het wagenpark uit: 186 155 35 2 13 2 2 2 1 Wijzigingen materieel. Tot aal Buiten lijnen van het rollend en uitbreidingen a. TRAMWEGMATERIEEL. Stads lijnen

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1949 | | pagina 320