9
Benzine: 148.026 l over 188.506 km of gemiddeld
1,27 km per l.
Diesolinc: 1.435.768 l over 5.891.589 km of gemid
deld 4,10 km per l.
Benzinebussen gemiddeld 2,27 l per 100 km
Dieselbussen 0,59 l 100
Af gekeurd werden;
1 bovenleidingmontagewagen Scemia,
2 driewielers.
Aangeschaft werden:
1 personenauto Volkswagen,
2 werkwagens voor de wisselsmeden Ford,
2 bovenleiding-montagewagens op Fordson-
truks,
1 laswagen Ford.
Aan de personen-, vracht-, montage- en ver
dere werkauto’s werden de noodzakelijke repa
raties uitgevoerd.
Op 31 December waren aanwezig en in bedrijf:
6 personenauto’s, waarvan 3 stuks binnen af
zienbare tijd buiten gebruik zullen worden
gesteld,
2 geldtransportwagens,
Voor grotere herstellingen waren 5 aanhang
wagens aanwezig bij de N.V. Werkspoor; het
overige materieel stond voor kleinere reparaties
in eigen werkplaats.
Wederom werden diverse distributiebepalin
gen opgeheven, waarvan de belangrijkste de
houtdistributie is. De aflevering van verschil
lende materialen had een vlotter verloop dan
voorheen, waardoor herstellingen aan het rol
lend materieel bespoedigd konden worden.
In- en uitwendig geschilderd werden:
26 stadsmotorwagens
27 stadsaanhangwagens
6 motorwagens van de buitenlijnen
3 aanhangwagens van de buitenlijnen.
Uitwendig geschilderd zijn:
18 stadsmotorwagens
1 stadsaanhangwagen
5 motorwagens van de buitenlijnen
1 aanhangwagen van de buitenlijnen.
Inwendig geheel en uitwendig gedeeltelijk
werden geschilderd:
1 stadsmotorwagen
1 stadsaanhangwagen
15 pekelwagens.
Gedeeltelijk en bij geschilderd werden:
15 stadsmotorwagens
31 stadsaanhangwagens
3 motorwagens van de buitenlijnen
2 aanhangwagens van de buitenlijnen.
Een van de door Brown Boverie geleverde
luchtcompressoren werd aangebraeht in motor
wagen no. 51 van de buitenlijnen; tevens werd
de schakelinrichting van deze motorwagen
zodanig gewijzigd, dat op 600 Volt spanning
dezelfde snelheid bereikt kan worden als op
1200 Volt.
Van de reeds in October 1947 in bestelling ge
geven 15 Kromhout-autobuschassis waren bij
het einde van het verslagjaar 12 stuks afge
leverd. In Februari 1949 werd aan de N.V.
Kromhout Motorenfabrieken te Amsterdam op
dracht gegeven voor de levering van nog 27
Kromhout-autobuschassis. De vervaardiging
van de carosserieën voor deze 42 bussen, welke
bestemd zijn voor de vervanging van het oudste
busmaterieel, werd opgedragen aan de carros-
seriefabriek Verheul te Waddinxveen. De afle
vering van deze bussen zal geleidelijk in de loop
van 1950 en begin 1951 geschieden, waarna de
vernieuwing van het gehele autobus-wagenpark
voltooid zal zijn.
Van het bestaande materieel werden 44 bussen
voor éénmanbediening ingericht.
Enkele grotere herstellingen van schade aan
bussen, als gevolg van aanrijdingen, werden
verricht. Voor het overige werden de normale
onderhoudswerken aan het busmaterieel uitge
voerd.
Op 1 Januari bedroeg het aantal autobussen:
97 Dieselbussen (Kromhout)
14 Benzinebussen (Chausson)
111 Bussen totaal.
In de loop van de 2e helft van het verslagjaar
werden 20 A.E.C.-dieselbussen af geleverd; de 14
Chausson benzinebussen werden verkocht en één
Kromhout-dieselbus no. 105 werd gesloopt.
Op 31 December bedroeg het aantal auto
bussen:
96 Dieselbussen (Kromhout)
20 Dieselbussen (A.E.C.)
116 Bussen totaal.
Brandstofverbruik.
Motorolieverbruik.
c. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S.
Onderhoud en herstellingen van bussen.
b. AUTOBUSMATERIEEL.
Wagenpark.